Opel Crossland X este cel mai mic SUV al companiei, trimis în lupta cu deja consacratul Captur de la Renault și cu noii jucători din segment, Kona de la Hyundai, Arona de la SEAT sau Stonic de la Kia. Dar într-un joc pe care best-seller-ul Mokka îl juca deja foarte bine, este oare loc și pentru Crossland X? Haideți să vedem. Test drive Opel Crossland X 1.2, cu linia de echipare Innovation.
FOTO: Bogdan PARASCHIV
Cu aspect de MPV, dar gardă la sol generoasă, Opel Crossland X a venit pe lume ca să-l înlocuiască pe Meriva cel cu portiere „sinucigașe” ca Rolls-Royce-ul, anihilat de armata de SUV mici apărute pe piață în ultima vreme. Elev nou al școlii PSA, micul SUV de la Opel mizează pe confort, cu o suspensie care nu te va face să strângi din dinți peste denivelări. Mașina ar putea fi însă considerată un pic cam moale pentru gusturile unora care ar preferaun vehicul mai rigid.
Gândit ca un SUV de oraș, cu o cifră de consum furnizată de producător de 6,5 l/100 km și cu o manevrabilitate care te îndeamnă la condusul neregulamentar cu o mână, Crossland X se fâstâcește însă, pe drumuri naționale, în depășiri sau în viraje. Nu e nici pe departe conceput să fie sportiv, are nevoie de 11.8 secunde de la 0 la 100 km/h. Dacă ataci virajele în viteză, ai șanse mari să-l simți că partea posterioară o ia în altă direcția decât ai vrea să mergi… cu mașină cu tot.
Mașina noastră cu motor de 1,2 litri cu trei cilindri, care dezvoltă 110 CP și 205 Nm, este singura versiune disponibilă cu o transmisia automată cu șase trepte. Cutia face echipă bună cu motorul, dar nu trebuie să scoatem din calcul vibrațiile transmise în habitaclu și faptul că, la turații mici, sub 1.700 rpm, simți că pierzi putere. La turații mari, antifonarea slabă își spune cuvântul, așa că pe autostradă simți nevoia să vorbești ceva mai tare cu cei aflați în mașină.
De la volan, montanții față subțiri îți asigură vizibilitatea necesară, dar cei din spate, lați și scurți, au efect invers.Avem la bord un sistem multimedia IntelLink redat pe un ecran de 8 inchi (550 euro), două porturi USB, ca să nu te războiești cu pasagerii pentru încărcarea telefoanelor. Aceiași pasageri vor sta comod pe bancheta din spate, cu spațiu generos la cap și la genunchi, iar geamurile mari îi vor scăpa de claustrofobie chiar și atunci când acolo iau loc trei adulți. Aceștia vor depinde, însă, de climatizarea comandată de cei din față. O cotieră cu două suporturi de pahare va da afară unul dintre pasageri, dar va spori confortul celorlalți doi rămași la bord. Bancheta spate fracționabilă 60/40 se poate înclina în patru poziții și, ca la Captur, poate glisa spre față.
Se simte plăcut la atingere plasticul moale din zonele pe care le atingi constant cu mâna, dar și pielea care îmbracă volanul (disponibilă pentru Innovation și Ultimate), iar liniile simple, ergonomice vor compensa alte neajunsuri la interiorul micuțului SUV.
Portbagajul oferă un volum egal cu cel pus la dispoziție de frații de platformă Citroen C3 Aircross și Peugeot 2008, 410 litri, dar mai generos ca CX-3 de la Mazda și Captur de la Renault.
- Spațiu generos
- Ergonomie exemplară
- Consum excelent
- Insonorizare slabă
- Imprecis în viraje
Opel trece trei linii de echipare, Enjoy, Innovation și Ultimate, în contul lui Crossland X și oferă câteva pachete generoase. Mașina noastră beneficiază de Pachetul de Iarnă (300 de euro), cu scaune și volan încălzite. Avem la bord și sistemul OnStar, un tovarăș util, care îți poate indica cel mai apropiat restaurant cu specificul preferat sau poate trimite la centru date despre mașină în caz de accident.
.
În România, prețul lui Crossland X pornește de la 12.900 de euro. Modelul de test cu linie de echipare Innovationpornește de la 17.350 de euro, dar dotările opționale ca plafonul panoramic (800 euro), head-up display-ul (300 euro), Pachetul de lumini (700 euro) și altele îl duc la peste 23.000 de euro.
Crossland X a trecut fără emoții examenul EuroNCAP, cu cinci stele din cinci, ca și sosia franceză Peugeot 2008.
Verdict AutoExpert
A mai rămas sânge german în primul model al erei PSA, Opel Crossland X, care vine să-i ia pâinea de la gură lui Mokka X. Absența opțiunii de tracțiune integrală ridică însă, un semn de întrebare. Desi un pic nesigur la manevrebruște, Crossland X își răsfață pasagerii cu firea sa confortabilă și practică și surprinde prins pațiul pe care îl oferă cu generozitate.Date tehnice | Opel |
---|---|
Model | Crossland X |
Motor/nr. cilindri | 1.2 Turbo, 3 cilindri |
Cilindree (cmc) | 1.199 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 110/5500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 205/1500 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 6 trepte, automată |
L/l/h (mm) | 4,212/1.825/1.605 |
Ampatament (mm) | 2.604 |
Volum portbagaj (l) | 410 - 1255 |
Masă la gol (kg) | 1.163-1.319 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 11,8 |
Viteză maximă (km/h) | 187 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,4 l/100 km |
Emisii CO2 (g/km) | 123 |
Preț (euro, cu TVA) | 17,350 |