La 4 ani de la lansare, Skoda îmbunătățește bestseller-ul Octavia: un nou design, sisteme multimedia și de asistență noi, mai multe combinații de transmisii și un diesel de 1,6 litri mai puternic. Test cu versiunea turbodiesel 1.6 TDI Style cu 116 CP.
Octavia reprezintă pentru Skoda ceea ce reprezintă Logan pentru Dacia. A fost primul model Skoda construit pe o platformă VW dând semnalul renașterii mărcii cehe. Lansată în 1996 pe platforma lui Golf III, Octavia s-a vândut în peste 5 milioane de exemplare fiind unul din cele mai vândute modele Skoda din toate timpurile.
Mulți ani, VW Golf a fost considerată mașina poporului sau cel puțin aceasta era menirea lui când a apărut în 1975. Însă astăzi, dacă privim pachetul oferit de Octavia, rolul de mașină a poporului i se potrivește mult mai bine lui Octavia decât lui Golf din mai multe motive: e mai spațioasă, are un portbagaj uriaș, este mai ieftină la aceeeași motorizare și echipare dar beneficiază de aceeași calitate VW și de aceeași excelentă platformă flexibilă MQB. Lansată la finalul lui 2012, a treia generație Octavia a fost îmbunătățită la începutul lui 2017. La exterior șochează la prima vedere noua parte frontală cu cele două perechi de faruri trapezoidale (cele din exterior sunt pentru faza scurtă, iar cele din interior pentru faza lungă). În realitate însă arată mult mai bine împreună cu noua grilă mai lată a radiatorului care înglobează acum și radarul pentru pilotul automat adaptiv și celelalte sisteme de asistență. Înainte de facelift, radarul era amplasat sub grilă fiind mai expus la lovituri.
După facelift, sunt disponibile și noile faruri cu LED începând de la echiparea Ambition iar de la echiparea Style în sus cum a fost și cazul mașinii noastre de test, lamelele verticale ale grilei sunt vospite în negru lucios. La interior se remarcă noul sistem multimedia, Skoda revizuind toate sistemele multimedia. Toate versiunile inclusiv Style au sistem multimedia Swing cu display de 6,5 inch. Mașina de test era echipată cu sistemul Bolero cu ecran de 8 inch ascuns sub un geam elegant de sticlă, 8 difuzoare, Bluetooth, Smart Link+ și senzor de proximitate care permite să surfezi prin meniuri la apropierea degetului de ecran (121 euro). Extra se poate comanda modulul de navigație mai ieftin Amundsen pentru 701 euro, fiind disponibil și noul sistem de top Columbus cu display de 9,2 inch și memorie de 64 GB (1.483 euro). Nou este și serviciul Skoda Connect (321 euro cu Amundsen sau Columbus) care oferă mai multe facilități cum ar fi un serviciu de informare online și unul de asistență pentru mașină dar și de acces la mașină de la distanță.
În privința motorizărilor nu sunt foarte multe noutăți. Motorul 2.0 TDI de 150 CP cu tracțiune integrală dispune acum opțional de transmisie automată DSG cu 7 trepte, fiind prima Skoda 4×4 cu transmisie DSG cu 7 trepte. De asemenea, motorul mașinii de test, dieselul de 1,6 litri, a fost revizuit oferind acum 116 CP față de 105 CP înainte. Așteptam demult o creștere de putere la acest motor care rămăsese în urma rivalilor. Cuplul maxim de 250 Nm a rămas neschimbat dar accelerația 0-100 km/h este mai rapidă cu 0,7 secunde (10,1 față de 10,8 s), iar viteza maximă este superioară cu 9 km/h (203 km/h față de 194 km/h) în condițiile în care consumul oficial a crescut cu doar 0,2 l/100 km la 4 l/100 km (la versiunea cu DSG cu 7 trepte este de 3,9 l/100 km, identic cu cel dinainte). Cifra oficială este însă destul de optimistă pentru că valorile reale sunt de puțin peste 6 l/100 km.
Motorul este rafinat și silențios dar la vitezele de croazieră pe autostradă simțim lipsa în continuare a celei de-a șasea trepte la cutia manuală, înregistrând 2.500 rpm la 130 km/h. La condus, ai exact același feeling plăcut la condus din VW Golf. Direcția este precisă, iar confortul oferit de suspensia clasică (este disponibilă opțional suspensie adaptivă DCC) este printre cele mai bune din segment, Octavia absorbind elegant denivelările scurte și având un ruliu redus. Poziția joasă de condus și spațiul aerisit în față permite un condus relaxat. Valorile cu care Octavia s-a impus le regăsim în spate unde spațiul la genunchi este comparabil cu cel din Mercedes Clasa C, iar portbagajul dispune de un volum record în segment de 590 litri (1.580 litri cu bancheta rabatată).
Verdict AutoExpert
Calitate de VW Golf, un spațiu interior și un portbagaj mai mari la un preț cu circa 400 euro mai mic: Skoda Octavia oferă unul din cele mai bune raporturi preț/calitate de pe piață. Deși inițial ni s-a părut ciudată, noua față cu patru ochi arată foarte bine, iar noile sisteme multimedia și de asistență au adus modernizarea necesară.- Diesel de 1,6 litri mai puternic
- Spațiu interior generos
- Portbagaj uriaș
- Confort excelent al suspensiei
- Materiale și fabricație de calitate
- Lipsa celei de-a șasea trepte la cutia manuală
DATE TEHNICE | Skoda Octavia |
---|---|
1.6 TDI Style | |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.598 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 116/3.250-4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 250/1.500-3.200 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 5 trepte, manuală |
L/l/h (mm) | 4.670/1.814/1.461 |
Ampatament (mm) | 2.686 |
Volum portbagaj (l) | 590-1580 |
Masă la gol (kg) | 1.305 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,1 |
Viteză maximă (km/h) | 203 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,0 |
Emisii CO2 (g/km) | 106 |
Măsurători AUTOEXPERT | |
Consum în test (l/100 km) | 6,1 |
Preț (euro cu TVA) | 20.112 |
2 thoughts on “Drive test Skoda Octavia 1.6 TDI”
La 2500 rot/min viteza 1.6 TDI in treapta 5 este de 140 Km/ora , treapta 6-a reduce turatia motorului cu doar 400 rot/min , in treapta 5 -a la 160Km/ora sunt 2900 rot/min ceea ce este Ok .,
Sa nu uit ,, 1,6 TDI 115 cp DSG7 , treapta 7-a este fara discutii echivalentul treptei a 5-a in cazul cutiei cu 5 rapoarte , ambele in ultima treapta de viteze au 140 km/ora la 2500 rot/min ,, situatia se schimba la 2.0 TDI unde turatia scade cu 500 rot/min in treapta 6 -a si a 7 -a DSG .