Dubai și-a propus ca, pînă la sfârșitul deceniului următor, să transforme un sfert din parcul auto într-unul complet automat. Iar cum știm că emiratezii sunt sus în toate, nu ne îndoim nici de reușita acestui proiect.
Declarația aparține prim-ministrului al Emiratului Dubai, Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, care a și lansat o organizație menită să impulsioneze evoluția transportului în Emirat. Oficialii emiratezi se așteaptă ca rularea automată să reducă costurile totale ale transporturilor cu 44%.
Today we launched Dubai Autonomous Transportation Strategy, by 2030, 25% of all trips in Dubai will be driverless pic.twitter.com/Ux72qhz8Ge
— HH Sheikh Mohammed (@HHShkMohd) April 25, 2016
Aceste economii au la bază reducerea numărului de accidente, productivitatea crescută și scăderea nivelului de poluare, fapt care va aduce în visteria Emiratului 6 miliarde de dolari anual. Eficiența transporturilor va crește cu 20%, conform estimărilor actuale, în timp ce călătorii vor câștiga în total 396 milioane de ore pe care le irosesc anual în trafic.
Probabil totul va porni cu un vehicul cu 10 locuri, capabil să ruleze fără șofer, care a fost deja testat săptămâna trecută, pe un traseu prestabilit. Este pentru prima dată când un vehicul complet autonom transportă călători pe străzile Emiratului, chiar dacă numai pe o rută unică.
French electric driverless shuttles #EZ10 on trial in Dubai during MENA #transport Congress @Easy_Mile @RTA_Dubai pic.twitter.com/odCKio9JhB
— AnneSophie Maugendre (@AnneSo_fr) April 28, 2016
Firește, un astfel de scop necesită și un plan elaborat. De aceea, Sheikh Mohammed a lansat programul Dubai World Challenge, cel mai mare loc de joacă pentru producătorii de autovehicule, în care aceștia vor putea să testeze, să simuleze și să dezvolte implementarea tehnologiei de rulare complet automată pe șosele. Asta în contextul în care planul dezvoltat de emiratezi presupune adoptarea unei legislații permisive și a unei infrastucturi performante, care să creeze condiții optime implementării tehnologiei pe șosele. Pare o invitație pe care Volvo, Renault-Nissan, PSA și Tesla n-o pot refuza, mai ales că principala piedică în testarea tehnologiei autonome este legislația restrictivă.