Bentley construiește prin clonare 12 noi modele Blower din 1929. Modelul pentru seria Continuation este un 4,5 litri care mai concurează și în zilele noastre la Mille Miglia.
Foto: Bentley
Bentley 4½ Liter Blower reprezintă un model important din istoria de 100 de ani a mărcii Bentley, fiind direct legat de legendarii Benley Boys și unul dintre cele mai scumpe automobile britanice.
Se estimează că un astfel de exemplar de curse supraalimentat, din perioadă antebelică, ar putea costa până la partu milioane USD, dacă ar apărea pe piață.
Nu au supraviețuit prea multe, doar patru Blower din 1930 mai există azi în lume.
Dezasamblat, măsurat și clonat
Unul dintre aceste modele aprține lui Bentley, iar marca participă cu acesta (număr șasiu HB 3403) la Mille Miglia, sau la alte evenimente de gen, precum Goodwood Festival of Speed.
- Un Bentley de 2 milioane de dolari
- Bentley Flying Spur la București
- Mașina cu care Bentley a aniversat 100 de ani de existență
Acum HB 3403 este dezasamblat complet, fiecare piesă fiind copiată digital și catalogată. Utilizându-se scanarea laser pentru măsurări de înaltă precizie și tehnologi CAD, un model 3D al mașinii a fost recreat după 1.200 ore de muncă.
Acesta este acum este transformat în prototip. Scopul îl reprezintă reconstrucția a 12 modele Bentley Blower. Cu alte cuvinte, strămășul este clonat.
Cele douăsprezece replici au fost deja vândute. 12 clienți Bentley vor avea astfel șansa de a achiziționa o piesă importantă din istoria mărcii și să dețină în același timp, o mașină care este mai portrivită pentru a fi condusă față de un ultravaloros exemplar original.
Pe de altă parte, mașina se poate configura în funcție de propriile idei ale clientului. Spre exemplu alegerea culorii pentru caroserie sau materialele pentru finisarea interioară.
Aceasta va permite acestor replici să fie ușor de identificat și să se distingă de original.
O copie fidelă din punct de vedere tehnic după 90 de ani
Cu excepția unor minore și invizibile modificări în scopul îmbunătățirii siguranței, modelele Blower din seria Continuation vor fi identice cu originalul.
Blower avea un motor de 4,4 litri cu patru cilindri și 16 supape. Proziționarea frontală a compresorului Amherst Villiers Mk IV, crează o impresie fantastică. Motorul cu turbină Roots dezvolta 240CP la 4.200 rpm – o realizare extraordinară pentru acele timpuri.
Șasiul noii ediții Blower este din oțel presat. Suspensia este cu arcuri cu foi, iar Bentley a copiat inclusiv amortizoarele originale. Englezii rezonează de asemenea, la frânele mecanice pe tamburi cu diametrul de 40cm. Replicile sunt reconstruite în atelierele Mulliner unde se folosesc schușele, matrițele și sculele originale. Bentley nu a făcut cunoscut prețul.
O serie mică de 55 Bentley cu compressor
În 1929 Timp Birkin a venit cu o idee. Pilotul de curse era fascinat de tehnologia cu compresor și l-a rugat pe șeful Bentley, Woolf Barnato să producă o serie redusă de 55 de modele Bentley cu compresor. Cinci dintre acestea erau destinate competițiilor.
Mașina care se află și azi în flota istorică a mărcii Bentely a fost utilizată în 1930 în Marele Premiu al Irlandei. Bernard Rubin a închieiat cursa pe opt, Tim Birkin pe trei într-o a doua mașină. După ce a fost răsturnată la Ulster TT în August, același an, mașina a fost recarosată Vanden Plas.
1930 LeMans prima confruntare dintre Bentley Blower și Mercedes SSK
Între 21 și 22 iunie 1903, a opta ediție a Marelui Premiu de Anduranță – cursa de 24 de Ore de la Le Mans- se desfășura pe faimosul Circuit de la Sarthe.
Rudolf Caracciola și Christian Werner pilotau unul dintre cele două Mecedesuri de 7 litri supraalimentate împortiva lui Birkin, Benjafiel și Chassagne pe două Bentley Blower private.
Mercedesul lui Caracciola s-a retras ca urmare a defectării alternatorului. La fel și cele două Blower private. Cursa fost însă câștigată de Woolf Barnato pe un Bentley Speed Six de uzină.
Reconstrucția prin clonare privită cu scepticism
Nu toată lumea este enstuziasmată de acest proiect. Presa din SUA arată că anumiți colecționari, mai ales dintre cei care dețin modele originale, printre care și creatorul de modă Ralph Lauren, au redactat o scrisoare de protest către șeful Bentley, Ardian Hallmark.
Prin aceasta ei acuză Bentley că va devaloriza modelele originale și că va știrbi din „admirația specială pe care o poate avea doar un original.”
Bentley a raportat însă un răspuns pozitiv din partea fanilor pentru acest proiect, iar acesta va continua.
Este bine sau nu?