“Duster e pentru Dacia cam ce este Mustang pentru Ford.” Este declarația care surprins lumea auto. Autorul ei sete șeful diviziei de Design de la Renault, Laurens van den Acker.
Dacia nu a schimbat prea mult formula câștigătoare de-a lungul timpului, așa că Duster a devenit mai eficient, mai modern și mai confortabil, fără ca producătorul să-i altereze personalitatea de SUV mic și capabil. Începând cu 2019, Duster este și cel mai puternic model de la Dacia, primind motorul de 1.3 litri pe benzină, cu 150 de cai putere și un cuplu de 250 Nm.
Dacia nu va fi niciodată un model… vitezoman, dar, cu siguranță, este o pagină importantă din istoria constructorului din Mioveni. Atât de importantă încât l-a convins pe șeful departamentului de design de la Renault să facă o paralelă izbitoare.
“Duster e pentru Dacia cam ce este Mustang pentru Ford”, a declarant den Acker pentru britanicii de la Autocar. “Este un model legendar, cu o identitate mai puternică decât cea a brand-ului în sine.”
Ceea ce o desparte pe Dacia Duster de Ford Mustang este ghinionul de a nu fi venit pe lume în Statele Unite. Duster a venit și cu o întârziere de 45 de ani. Ford Mustang a văzut lumina zilei în 1964, iar Dacia Duster este mult mai tânără, pentru că și-a făcut apariția în 2009.
SUV-ul low cost este o mașină ultra-populară în Europa. Peste 240.000 de unități Duster s-au produs deja la Mioveni anul acesta.