Dacia Duster este primul model care beneficiază de strategia Grupului Renault/Nissan privind reducerea emisiilor de noxe pentru a respecta noile norme care vor intra în vigoare la 1 septembrie.
Astfel, cele două versiuni ale motorului diesel dCi 1.5 vor trece la un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR), sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor, soluție deja folosită în cazul propulsorului care echipează versiunea A180d de 116 CP a noii generații a lui Mercedes-Benz Clasa A. Potrivit oficialilor companiei, din punct de vedere tehnic, implementarea acestor versiuni presupune și montarea unui sistem nou de răcire de tip aer-apă, precum și utilizarea unor injectoare care lucrează la 2000 de bari.
Ambele versiuni ale propulsorului diesel dCi (90 și 110 CP) câștigă 5 cai în plus, iar motorul de bază va beneficia de un cuplu cu 30 Nm mai mare (240 Nm față de 210 Nm), iar numele oficiale ale celor două variante devin 1.5 Blue dCi. Schimbările se reflectă și în ceea ce privește performanțele. Propulsorul 1.5 Blue dCI 95 CP va atinge 100 km/h cu start de pe loc în 12,6 secunde, cu 1,2 secunde mai repede decât în prezent, și o viteză maximă de 167 km/h (anterior 158). Varianta de 115 CP este cu 1,3 secunde mai rapidă la capitolul accelerație 0-100 km/h (10.5 secunde în loc de 11.8), iar viteza maximă crește de la 171 la 179 km/h.
Consumul mixt rămâne neschimbat, 4.4 litri/100 km în cazul ambelor versiuni, lucru valabil ăi în cazul emisiilor de CO2 (115 grame CO2/km). Noile versiuni au fost lansate deja în Franța, prețurile fiind cu 150 de euro mai mari față de actualele variante. Renault a anunțat că propulsoarele Blue dCi urmează să fie dispunibile în perioada imediat următoare și pe versiunea Duster 4×4, dar și pe celelalte modele Dacia.