TÜV este o organizație care activează în Germania și Austria, și poate fie echivalată cu RAR-ul românesc (la o altă scară, ce-i drept). Ei bine, organizația a publicat raportul fiabilității TÜV 2022. Iar ultimul model din lista celor de 2-3 ani vechime (producție 2018 – 2019) este Dacia Logan.
În fiecare an, TÜV publică un raport de fiabilitate. Personajele principale sunt cele mai reprezentative modele care circulă în Germania și Austria. De exemplu, în raportul pentru 2022, lista conține 128 de modele. Acest raport se bazează pe 9,6 milioane de inspecții tehnice (de tip ITP), realizate între iulie 2020 și iunie 2021.
Raportul TÜV 2022 | |||
---|---|---|---|
Model | Probleme (%) | Rulaj (mii km) | |
1 | Mercedes-Benz GLC | 1,5 | 54 |
2 | Mercedes-Benz B-Klasse | 1,9 | 36 |
3 | VW T-Roc | 2,2 | 37 |
... | ... | ... | ... |
120 | VW Sharan | 7,3 | 58 |
121 | Dacia Sandero | 7,5 | 33 |
121 | Ford Galaxy | 7,5 | 57 |
123 | Citroen Berlingo | 8,1 | 46 |
124 | Dacia Dokker | 8,2 | 43 |
124 | Fiat Tipo | 8,2 | 38 |
126 | Renault Kangoo | 9,2 | 44 |
127 | Dacia Duster | 11,4 | 43 |
128 | Dacia Logan | 11,6 | 55 |
Situația este bazată pe testele realizate de organizație, și raportează numărul de defecțiuni importante la cel al exemplarelor testate. În acest context, cel mai problematic model la categoria 2-3 ani vechime s-a dovedit a fi Dacia Logan. Atenție, nu vorbim despre actuala generație, ci despre fosta. Acesta a prezentat o rată de 11,6 exemplare cu probleme importante la 100 de exemplare verificate. Penultima clasată a fost Dacia Duster (versiunea anterioară actualului facelift), cu un procentaj al defecțiunilor de 11,4%. Dokker a ocupat locul 124 (8,2%). În sfârșit, fosta generație Sandero s-a clasat cel mai bine, pe 121 (7,5%).
TÜV 2022: realitate sau ficțiune?
Am fi tentați să-i acuzăm pe nemți de părtinire a modelor proprii. Asta, mai ales după episodul din 2005, în care ADAC a provocat intenționat răsturnarea primei generații de Logan, la testul elanului. Clubul german a înlocuit o jantă din aliaj cu una din tablă, înaintea testului. Astfel, cu trei jante din aliaj și una din tablă, prima generație Logan s-a răsturnat.
Însă, inclusiv modele germane, sau aparținând grupurilor germane, s-au clasat pe poziții codașe. Printre ele – VW Sharan (120), BMW Seriile 5 și 6 (118) și Skoda Superb (114).
Merită să subliniem că, față de raportul de acum 2 ani, unde Logan a avut o rată de defectare de 13,6% și Duster de 11,7%, ambele modele au progresat. Însă, per total, marca Dacia a înregistrat un regres cu 20,4% al vânzărilor din Germania în 2021 (40.338 unități) raportat la 2020 (50.704).
Via TÜV