E7A, motorul electric „next gen“ dezvoltat de Renault și Valeo

E7A_AutoExpert.ro

E7A elimină pământurile rare, pentru a reduce amprenta de carbon cu 30%, și lucrează la 800 V, pentru o eficiență sporită.

Pe baza experienței dobândite în construcția motoarele cu rotor bobinat – domeniu în care a fost pionier în sectorul auto, în 2012 –, Grupul Renault face pasul următor și proiectează un nou motor care se află într-o clasă în sine la nivel mondial, mai puternic și mai eficient, și care nu folosește pământuri rare. Această a treia generație de motoare este o aventură de echipă cu Valeo, care contribuie cu expertiza în privința statoarelor. E7A este încă în stadiul de prototip și urmează să debuteze în 2027.

E7A_AutoExpert.ro
Motorul electric E7A all-in-one: mai compact și fără pământuri rare

Fără pământuri rare și prietenos cu mediul

Odată cu lansarea modelului Zoe, în 2012, Renault a devenit pionierul motoarelor sincrone cu excitație electrică (EESM) în vehiculele de serie. Acest know-how i-a permis să furnizeze o arhitectură all-in-one pentru noul motor E7A (pentru a-l face cu 30% mai compact la o putere echivalentă decât motoarele actuale de la Megane E-Tech electric și Scenic E-Tech electric), precum și tehnologia rotorului fără pământuri rare (pentru a-și micșora amprenta de carbon cu 30%). Folosind un rotor bobinat, în loc de magneți permanenți, Renault îmbunătățește puterea motorului, își asigură lanțul de aprovizionare și evită dependența de țările care produc pământuri rare și magneți.

E7A_AutoExpert.ro
Bobinarea unui motor 6AM la uzina Cléon, unde vor fi produse motoarele electrice E7A, din 2027

Putere și eficiență mărite

De asemenea, acest motor din a treia generație va ajuta la scurtarea timpilor de încărcare a bateriei, deoarece sistemul va fi construit pentru 800 V, în loc de 400, standardul de astăzi. Iar statorul de la Valeo va spori puterea și eficiența. Drept urmare, noul motor E7A va dezvolta până la 200 kW. Și va furniza mai multă putere, fără a consuma mai multă energie electrică. În plus, motorul E7A folosește tehnologia ac-de-păr pentru asamblarea firelor de cupru, o specialitate Valeo din 2010.

Motorul este în curs de dezvoltare, mai având câteva etape de parcurs înainte să ajungă în producția de serie. Acesta va fi fabricat la uzina din Cléon a Grupului Renault, începând de la finele anului 2027.

E7A_AutoExpert.ro

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top