Ea și el despre Volkswagen Golf hatchback și break – Tu cum joci Golf?

Ea și el despre Volkswagen Golf hatchback și break - AutoExpert (1)

Am plecat în vacanță, fiecare cu propria mașină, amândoi cu aceeași destinație. Două Golfuri atât de diferite la nivel de detaliu, dar atât de apropiate de calitatea proverbială a fabricației, nu pot naște decât discuții amuzante între ea și el. Text: Doinița Stanciu și Bogdan Grigorescu. Foto: AutoExpert

El: Nu pot să cred că ai venit cu un Golf Variant în vacanță! Ce te-a făcut să cari după tine un portbagaj de 611 litri?
Ea: Fetele, Bogdan, fetele! Știi cum suntem noi… Ne promitem că luăm în vacanță strictul necesar și ajungem să cărăm după noi toată garderoba! Și cum grupul nostru are patru fete, am umplut tot portbagajul mașinii. Dar tu? Ai venit singur sau cum de te-ai limitat la volumul ăsta mai mic cu…?

Ea și el despre Volkswagen Golf hatchback și break - AutoExpert (1)

➡ Noul Golf este produs în uzina istorică din Wolfsburg. 💡

 

El: Cu 230 de litri. Ai dreptate, e evident mai mic, și nu, n-am venit singur. Sunt cu băieții, dar noi suntem mai practici. Șapte zile, șapte tricouri, șapte perechi de șosete și lenjerie, șapte ocazii de distracție, o geacă și… la drum! Nu numai că nu l-am umplut, dar a rămas pe jumătate gol. Dar nu numai portbagajul contează, știi asta…
Ea: Poate, pentru voi. Pentru noi, e crucial, la fel cum este și spațiul de pe banchetă. Îmi place să le ofer fetelor mele tot ce e mai bun… Poate că vor să se întindă în voie sau să călătorească picior peste picior. Nu vreau să se simtă îngrădite în vacanță!

Ea și el despre Volkswagen Golf hatchback și break - AutoExpert (1)
El: E drept, breakul tău are cu vreo 5 cm mai mult spațiu la picioare decât hatch-ul meu, dar ghici ce! Deși băieții mei sunt mai înalți decât fetele tale, niciunul nu s-a plâns vreodată că n-are loc! Au rabatat cotiera centrală, și-au pus sucurile acolo și a început distracția. Și chiar dacă breakul tău are suspensia mai moale decât hatch-ul meu R-Line, noi apreciem mai mult alte caracteristici ale mașinii.
Ea: Daaa, le-am adus în puf! Nu-mi amintesc să fi avut recent o compactă atât de confortabilă precum Golful Variant. Este ideal pentru vacanțele în patru, și datorită spațiului uriaș, și datorită scaunelor și banchetei comode! Dar ce scaune faine are hatch-ul tău! Și n-o să te mint, e foarte sexy!

 

➡ Ce aduc nou Golf hatchback și break, la 50 de ani de la lansare? 💡

El: Da, Doinița, echiparea R-Line transformă Golful dintr-o mașină de familie într-una pentru entuziaști. Uite ce coborâtă este suspensia sport pe care o are exemplarul meu. Și jantele de 18 inchi, cu anvelope mai joase, sunt mai rigide decât cele de 17 ale Variantului tău. Mașina se simte extrem de stabilă și incisivă pe viraje. Uite cheia, dacă vrei să dai o tură!
Ea: Doar dacă vii cu mine. Vai, dar ce diferență! Virează imediat ce învârt volanul, iar pe curbele astea strânse, nu se înclină deloc. Nici nu mă mir că mă lăsai în urmă de fiecare dată când începeau serpentinele. Și ce „suflu” are când apeși accelerația! Parcă aveai același motor ca al meu, nu?

El: Da și nu. Este tot eTSI-ul de 1,5 litri, cu motor electric de 18 cai, care lucrează la 48 V, recuperând energia la decelerare, dar sistemul meu este mai puternic. Dezvoltă 150 de cai, față de al tău, care produce 115. Vezi bine ce zvâc are la culcarea pedalei și, mai mult, accelereaz-o pe viraje să simți cât de bine păstrază trasa. Are diferențial electronic blocabil XDS, care lipește mașina de asfalt. Și, uite, a consumat 6,5 l/100 km în afara localității, cu patru persoane și bagajele lor, dar, când ies singur, se mulțumește cu 5,5 în regim extraurban și cu 6,6 în oraș. A ta cât consumă?

➡ Configurează aici un Golf! 💡

Ea: Fix la fel, și e plauzibil, fiind mai grea cu vreo 30 kg și având un motor mai puțin puternic, dar mai economic. Nu mi-ai zis cum ți se par noile faruri și noua bară de protecție din față, noul sistem multimedia…
El: Schimbările exterioare pe care le-a primit odată cu faceliftul din 2024 îl prind foarte bine, mai ales la R-Line-ul meu, care are bare mai agresiv desenate și, da, vezi bine, o baghetă luminoasă între faruri, precum și emblema iluminată. Dar, dincolo de orice, butoanele fizice de pe volan, care le-au înlocuit pe cele tactile, și sliderele de sub ecranul tactil, care sunt acum iluminate, sunt cel mai mare pas înainte, simplificând enorm experiența utilizării. Cât despre sistemul multimedia MIB4, pe care îl butonez în premieră la Golf, nu am niciun reproș să-i aduc, totul, de la configurare la rezoluția ecranului, fiind ca la carte. Nu mai zic că acum are și ChatGPT integrat. Fii atentă: “Hello, IDA! Do you think my boys will meet Doinița’s girls tonight?”

Ea: Istețule, nu-i nevoie să apelezi la inteligența artificială ca să primești răspuns la întrebarea asta! Vezi bine cum se uită toate la Golful tău R-Line și poți deduce de-aici că putem discuta în opt despre el, la un cocktail, diseară.

Date tehniceVolkswagen
ModelGolf Variant Life MHEV 1.5 eTSI DSGGolf R-Line MHEV 1.5 eTSI DSG
Motor termic
Nr. cilindriL4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)14981498
Putere maximă/turație (CP/rpm)115/5000-6000150/5000-6000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)220/1500-3000250/1500-3500
Motor electric
Putere maximă (CP)1818
Cuplu maxim (Nm)ind.ind.
Putere totală ansamblu (CP)115150
Cuplu total ansamblu (Nm)220250
Transmisieautomată, 7 trepteautomată, 7 trepte
L × l × h (mm)4631 × 1789 × 14874282 × 1789 × 1483
Ampatament (mm)26692620
Masă la gol (kg)14031376
Volum portbagaj (l)611-1642381-1237
Baterie brut (kWh)ind.ind.
Accelerație 0–100 km/h (s)10,38,4
Viteză maximă (km/h)203224
Consum mixt (l/100 km)5,25,4
Emisii CO2 (g/km)119122
Preț de bază (euro)26.61131.269
Preț exemplar testat (euro)29.45935.715

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top