Când Juke apare în peisaj, plictiseala se evaporă. Culorile și sunetul, materialele fine și atitudinea jucăușă te fac să lași toate grijile deoparte și să evadezi din lumea gri. Noi ne-am lăsat duși de val. El a invitat, ea a acceptat, iar Juke a făcut restul.
Text: Doinița Stanciu, Bogdan Grigorescu Foto: AutoExpert
Am sedus-o cu cel mai charismatic SUV de clasă mică, deci era imposibil să refuze. Oricum, mi-a tot spus că mașina mea i se potrivește ca o mânușă unei domnișoare stilate, dar i-am replicat mereu că tehnica pe care n-o vezi nicodată, dar o simți abia când ajungi la pompa de benzină ar topi orice bărbat pasionat de tehnică. Deci, care e adevărul, este Juke o mașină pentru fete sau pentru băieți?
➡ Urmărește aici testul video cu Juke! 💡
Ea: Albastrul ăsta magnetic… Puteai să alegi o culoare mai atrăgătoare pentru mașina asta? Și ce bine se asortează cu negrul de deasupra! Suprafețe lucioase, elemente mate, linii frânte, suprafețe curbate…
El: Nu cred că ar fi mers o altă combinație mai tinerească, dar, fiindcă știu că-ți plac culorile, îți ofer un coșuleț cu flori! L-am ținut în portbagaj și, pentru că ai condus atât de lin până aici, uite ce bine s-au păstrat!
Ea: Mulțumesc, sunt minunate! Dar și mai mult apreciez că m-ai lăsat să-ți conduc mașina! E foarte ușor s-o scoți din parcare, pentru că e compactă și are camere la 360°. Atât de ușor am învârtit volanul, chiar și la viteză mică! Și poți să parchezi cu bara deasupra bordurii, pentru că are o gardă la sol foarte înaltă. Dar, ia zi, ce surprize mai ascunzi în portbagaj?
El: N-o să-ți vină să crezi, dar am adus… o trotinetă electrică! Da, te văd surprinsă, e o mașină mică pe dinafară, dar are un portbagaj de 354 l și mai ales o deschidere atât de mare, încât am putut s-o urc fără niciun efort. Și are și podea dublă, deci… cine mai știe ce-am ascuns și dedesubt? O să fie simplu să ne luăm bagajele în călătoriile lungi!
➡ Conceptul Nissan Hyper Force prefigurează un posibil GTR 💡
Ea: Ei, unde te grăbești așa? Până acolo, e suficient spațiu pentru cumpărăturile din mall și de la piață, din weekend. Și îmi place că putem ieși în patru, pare că e loc suficent și-n spate. Chiar în exces, dacă mă lași pe mine la volan! Totuși, mai bine conduci tu… Am remarcat că ajungem mai repede așa.
El: Păi, cu 143 de cai la 1,4 tone, Juke zbârnâie! Apasă accelerația și o să-i simți pe toți instantaneu, pentru că în toată ecuația asta complexă de sub capotă există și o cunoscută electrică de 49 CP, care răspunde instantaneu la culcarea pedalei. Ca să înțelegi, toată tehnologia asta cu un motor termic, două electrice și o transmisie multimodală își are originile în Formula 1! Și nici nu trebuie să apeși des frânele, pentru că există un mod Single Pedal, care, dacă îl activezi, decelerează puternic mașina fără să calci pedala. Așa că discurile și plăcuțele de frână se uzează mult mai greu, micșorând costurile de întreținere.
Ea: OK, Schumi, m-ai convins! Te-ai cam aprins, văd. Băieții ăștia se pierd când povestesc despre cifre. Dar pe noi, fetele, altele ne fac să ne topim… Uite, materialele astea catifelate, pielea, sunetul ăsta Bose… Văd că au pus boxe și în tetiere! Pare că ești într-un studio mobil, așa se aude! Ascultă nebunia asta! Iar scaunele par venite de la modelele de competiții. Sper că Juke nu consumă la fel de mult ca ele… Clar nu, din moment ce acul rezervorului abia s-a clintit de pe poziție!
➡ Configurează aici un Juke! 💡
El: Ce spirit de observație au fetele! Așa e, și în oraș, și în afară, eu mă plimb cu puțin peste 5 l/100 km, și partea cea mai bună e că nici nu trebuie să încarc bateria la priză, ci se încarcă în mers, inclusiv la decelerare, folosindu-se de inerția mașinii, așa că pierderile la frânare sunt reduse la minimum. Pe scurt, n-am nicio grijă cu mașina asta cu sistem de propulsie hibrid și mă costă puțin și benzina, și anumite taxe, iar parcarea este gratuită în multe zone. Dar uite ce viraje sunt pe-aici, hai să ne distrăm un pic! O să-ți arăt de ce iubesc atât de mult ținuta ei de drum!
Ea: Lasă, știu că nu ești entuziasmat degeaba, te cred pe cuvânt! Dar, în loc să ne încordăm mușchii pe șosea, mai bine ne relaxăm un pic. Îmi place la nebunie jucăria, mi se potrivește de minune și propun să mi-o lași și mie din când în când. Nu de alta, dar e atât de șic și îmi stă atât de bine la volan!
El: Vrei să spui că Juke e o mașină pentru fete? Nici vorbă! E atât de avansată tehnologic, de eficientă și de agilă pe viraje, încât numai un tip pasionat i-ar putea aprecia atuurile astea la adevărata valoare!
Ea: Sigur, cum spui tu! Conduc eu înapoi spre casă!
Verdict
Verdict AutoExpert
Atâta exuberanță, n-am mai întâlnit la un SUV! De la liniile extrovertite la sunetul clar, puternic al instalației de sunet, de la materialele plăcute la atingere la scaunele cu design elaborat, totul este parcă gândit pentru fete!Ce sistem de propulsie puternic și eficient, ce ținută de drum fără a fi sacrificat confortul, ce agilitate pe viraje! De fiecare dată când conduc un Juke, mă minunez de tehnologia care poate încăpea în cei 4,2 m lungime! Mașina asta sigur a fost gândită pentru băieți!