In segmentul SUV-urilor de clasă mică, de până în 4,20 metri lungime, modelul lui VW va apărea ultimul. Însă grupul VW va compensa acest lucru prin dezvoltarea a nu mai puțin de trei modele pentru mărcile VW, Seat și Skoda.
Anul 2018 va fi crucial pentru campionatul SUV-urilor de clasă mică. Comparația cu fotbalul ar putea părea desuetă însă în acest caz este foarte potrivită. În niciun alt segment de SUV-uri interesul nu crește atât de rapid și nu este la fel de mare ca în cazul acestor crossovere de până în 4,20 metri lungime. Iar acest lucru se întâmplă chiar dacă majoritatea competitorilor din acest segment nu oferă tracțiune integrală.
Inițiatorul acestei clase a fost Toyota Urban Cruiser în 2006, care a stabilit un nou trend, dar paradoxal, nu s-a bucurat de prea mare succes, poate și pentru că a apărut înainte de explozia segmentului SUV-urilor. Însă Nissan Juke a deschis în 2010 apetitul pentru crossovere mici urmat la trei ani de Renault Captur și Peugeot 2008.
Apoi, au venit japonezii cu Mazda CX-3 și Honda HR-V, grupul FCA cu Fiat 500X și Jeep Renegade, în timp ce grupul VW a reacționat târziu. Cauza: platforma MQB nu era potrivită din punct de vedere al costurilor pentru clasa mică, iar în al doilea rând, germanii au pierdut timp prețios cu proiectul Taigun, un crossover cu o clasă mai jos decât competitorii menționați mai înainte, care era prea scump pentru clasa mini. Dar Grupul VW este totuși numărul 1 mondial și forța lui nu poate fi subestimată, mai ales că vor ataca acest segment cu toate cele trei branduri de volum – Skoda, Seat și VW. De altfel, ei au pus deja piciorul în segment cu SUV-ul premium Audi Q2.
Însă 2018 va fi un an crucial pentru grupul VW în acest segment. VW a reușit să pună la punct o versiune simplificată a platformei MQB numită MQB-A care va sta la baza tuturor modelelor de clasă mică și a derivatelor sale. Prima aplicație a noii platforme va fi noul Seat Ibiza în vara lui 2017 urmată de noul VW Polo în toamna aceluiași an.
Pe aceiași bază se vor dezvolta trei SUV-uri de clasă mică. Primul este Seat Arona, care se va prezenta la Salonul de la Frankfurt în toamna lui 2017 și va fi disponibilă la vânzare la începutul lui 2018. Apoi, vor urma modelele paralele de la Skoda și VW. VW Polo SUV este versiunea înălțată a viitorului Polo în timp ce SUV-ul lui Skoda se va plasa sub viitorul Yeti. Marea întrebare privind platforma este: tracțiune față sau integrală? Un insider de la Seat a dat mai multe detalii din casă.
“Pentru noi (grupul VW – n. red.) tracțiunea integrală nu e o problemă din punct de vedere tehnic, dar în acest segment care este foarte sensibil la preț, am prefera să nu o oferim”. Luând în considerare că proiectul este comun pentru cele trei mărci și faptul că în acest segment majoritatea competitorilor nu oferă tracțiune integrală, este posibil ca niciunul dintre modele să nu ofere tracțiune integrală. Ne-am putea gândi că VW ar putea oferi totuși fiind poziționat puțin mai sus ca preț dar aici intervine alt aspect, al concurenței interne, imediat deasupra lui Polo SUV urmând să apară Golf SUV întruchipat de conceptul T-Roc, care va avea cu siguranță opțiunea tracțiunii integrale.
Gama de motoare va fi formată din propulsoarele turbo pe benzină de 1 litru în trei cilindri și 1,2 litri în patru cilindri și de dieselurile de 1,4 litri care vor livra între 90 și 105 CP. Platforma MQB-A va aduce cu sine cea mai bună conectivitate și cele mai complete sisteme de asistență din segment.
SEAT ARONA
Pentru a nu fi umbrit de greutatea brandului VW dar și de popularitatea mărcii Skoda în multe țări europene, în special cele din fostul bloc estic, dar și pentru a beneficia de avântul luat de marca spaniolă cu noul Ateca, Seat va lansa primul noul SUV de clasă mică al Grupului VW care are și un nume atractiv: Arona. Arona se va prezenta la Salonul de la Frankfurt și se va vinde la începutul lui 2018.
SKODA
Skoda nu a anunțat încă numele crossoverului său de clasă mică care ar trebui să apară pe piață la mijlocul lui 2018. După mai marele Kodiaq, marca cehă va debuta și în clasa mică a SUV-urilor. Însă – atenție – acest mic SUV nu este urmașul lui Yeti pentru că Yeti va avea o nouă generație care va crește în dimensiuni. Deși este construit pe baza lui Golf ca și fostul Tiguan, actualul Yeti este foarte compact, având doar 4,22 metri. Acest gabarit va fi rezervat viitorului SUV de clasă mică în timp ce Yeti se va apropia de proporțiile noului Tiguan.
VOLKSWAGEN B-SUV
Micul crossover bazat pe platform MQB-A nu este foarte grăbit. VW nu vrea să creeze confuzie lansând foarte multe modele într-un interval așa de scurt. Așa că întâi vine noul Polo în august, urmat de VW T-Roc, în noimebrie, care este un fel de Golf SUV fiind plasat sub Tiguan. VW Polo SUV se va plasa sub T-Roc și va apărea în vara lui 2018. Va avea circa 4,10 metri lungime și designul va fi inspirit de la conceptul T-Cross Breeze prezentat la Geneva.
UN SINGUR SCHELET TREI CROIELI DIFERITE
La fel ca și în cazul modelelor de clasă mică construite pe aceeași platformă – Ibiza, Fabia, Polo – care au design diferit și cele trei SUV-uri de clasă mică vor fi personalizate pentru fiecare brand în parte în condițiile în care toate trei folosesc aceeași platformă nouă MQB-A. Chiar dacă platforma permite foarte multă flexibilitate, cele trei modele vor avea un gabarit asemănător impus de clasa mică.
Este de așteptat ca Skoda să fie totuși puțin mai lungă, pentru că de obicei Skoda oferă un interior puțin mai mare. Polo SUV va prelua identitatea frontală de la Tiguan, Skoda va avea o linie mai tradițională în timp ce Seat Arona va avea un look mai sportiv dar din informațiile noastre se va diferenția de sora mai mare Ateca. Pentru a diferenția clar cele trei modele între ele, acestea vor avea un montant spate complet diferit așa cum îl prezentăm în fotografiile noastre detaliate.
Este de așteptat ca Skoda să fie totuși puțin mai lungă, pentru că de obicei Skoda oferă un interior puțin mai mare. Polo SUV va prelua identitatea frontală de la Tiguan, Skoda va avea o linie mai tradițională în timp ce Seat Arona va avea un look mai sportiv dar din informațiile noastre se va diferenția de sora mai mare Ateca. Pentru a diferenția clar cele trei modele între ele, acestea vor avea un montant spate complet diferit așa cum îl prezentăm în fotografiile noastre detaliate.