E greu de crezut, dra birocrație există și în Germania. Iar una dintre victimele acesteia este compania Tesla. Elon Musk încearcă să grăbească finalizarea uzinei sale.
Elon Musk, CEO al producătorului american de mașini electrice Tesla a făcut o vizită în Germania, la Berlin, unde a discutat cu oficialii landului Brandenburg, acolo unde ar fi trebuit să fie deja funcțională prima „gigafactory” europeană.
Conform surselor Bloomberg, Musk a solicitat autorităților să ajute la respectarea programului de construcție a uzinei are necesită o investiție de 5,8 miliarde de euro.
Joerg Steinbach, minsitrul economiei din landul Brandenburg a declarat că Elon Musk a explicat cât de importantă este respectarea programului investiției promițând în schimbul ajutorului pentru a obține toate avizele încă neeliberate de autorități că va intensifica relația cu localnicii pentru a le explica beneficiile uzinei și măsurile luate pemntru ca aceasta să respecte mediul.
Asta pentru că întârzierea finalizării uzinei din orașul Gruenheide de lângă Berlin a fost, în parte, generată de opoziția localnicilor care consideră că uzina va afecta mediul.
În acest context a rămas neclar când va deveni operațională noua uzină Tesla, următorul pas fiind obținerea autorizației de funcționare de la agenția pentru mediu din Brandenburg.
Inițial, planul Tesla era ca producția Model Y să înceapă în luna iulie a acestui an, însă acum există doar speranțe că aceast va putea demara până la finalul anului.
Tesla are probleme cu furnizorii
Tot în această săptămână, Elon Musk s-a plâns de presiunile la care este suspus lanțul de aprovizionare al Tesla din cauza întârzierii livrării unor componente.
„Așa cum am dezvăluit public, operăm cu limitări extreme ale lanțului de aprovizionare din cazua unro semicoanductori auto. Problemele cele mai mari sunt cvreate de companiile Renesas și Bosch”, a scris Elon Musk pe Twitter.
Compania niponă Renesas a fost afectată de un puternic incendiu la uzina sa din Japonia și încearcă acum din răsputeri să satisfacă comenzile de semiconductori venitye de la producătorii auto.
Grupul Bosch abia a deschis o uzină în care a investit 1 miliard de euro lângă Dresda. Grație acestei noi facilități, germanii speră să poată accelera producția de semiconductori astfel încât să recupereze întârzierile din ultimele trei luni.
– Showroom independent Tesla la București
– Tesla planuiește introducerea unor baterii low-cost