Epidemia de coronavirus amenință industria auto. Situația la zi în lume.

Nissan uzina

Epidemia de coronavirus începe să amenințe grav activitățile industriale ale sectorului auto din toată lumea. În conformitate cu ceea ce s-a întâmplat în China, s-au înmulțit știrile despre oprirea uzinelor sau punerea în aplicare a măsurilor care vizează protejarea personalului și limitarea contaminării. Criza din sănătate nu mai afectează doar Italia, ci se extinde treptat în alte țări europene și în Statele Unite. Iată care este situația, cu ultimele anunțuri ale producătorilor de mașini inclusiv situația de la Dacia și Ford România.

Renault
Renault a decis să înceteze producția în uzinele spaniole din Valladolid și Palencia, unde lucrează aproximativ 6.000 de oameni. Activitățile vor fi suspendate timp de două zile, în această săptămână, din cauza lipsei de componente. “Săptămâna trecută nu am avut probleme dar acum trebuie să încetăm lucrul”, a spus un purtător de cuvânt, atribuind dificultățile problemelor serioase întâmpinate în lanțul de aprovizionare din Catalunya.

Nissan
Tot în Spania, Nissan se confruntă cu probleme similare de aprovizionare. Japonezii  au suspendat activitățile din cele două fabrici din Barcelona, ​​începând de astăzi. Un furnizor de roți din Odena, unde este unul dintre focarele de coronavirus iberic nu mai poate onora comenzile. În capitala catalană, Nissan are în jur de 3.000 de oameni.

Dacia
Automobile Dacia nu a luat încă nicio măsură. Astăzi, 16 martie, Silviu Sepciu, PR la Dacia ne-a răspuns că “momentan nu există niciun caz de coronavirus în uzină și producția se desfășoară normal, dar că situația este dinamică și se pot produce schimbări în orice moment”.

Ford România

Angajații fabricii de mașini Ford din Craiova vor fi trimiși în șomaj tehnic în perioada 19 martie – 5 aprilie, potrivit liderului de sindicat de uzină citat de www.realitatea.net.

Producatorul american de masini a luat aceasta masura din cauza pandemiei de coronavirus.

Maria Manea, lider al Sindicatul Ford Craiova, a declarat pentru Mediafax ca angajatii vor primi 78% din salarii in aceasta perioada, dar ca este posibil ca nu toata lumea sa stea acasa.

“In perioada 19 martie – 5 aprilie 2020, angajatii Ford intra in somaj tehnic. Vor fi platiti cu 78 la suta din salariu. Deocamdata nu stim metodologia de aplicare. Ne-au fost date informatii ca se intrerupe activitatea.

Banuiesc ca mai sunt activitati care nu necesita intrerupere, dar asta vom vedea. Din cauza coronavirusului a fost luata aceasta masura”, a declarat Manea.

Citiți comunicatul oficial Ford România

Seat 
Situația de la Seat este mai problematică. Potrivit revistei La Vanguardia, compania spaniolă urmează să anunțe întreruperea producției timp de șase săptămâni la uzina Martorell. Suspendarea activităților va afecta  peste 10.000 de lucrători direcți și indirecți. Inițial, au fost zvonuri că Seat a avut în vedere și posibilitatea recurgerii la concedierea temporară a unei părți a angajaților timp de câteva săptămâni, lucru neconfirmat ulterior.

Tesla
Firma lui Elon Musk a recehmat 30 de angajați de naționalitate americană care lucrau la construcția fabricii din Berlin. În SUA, președintele Donald Trump a declarat  stare de urgență și a anunțat că zborurile din Europa vor fi reduse semnificativ timp de treizeci de zile.

Volkswagen
 Volkswagen efectuează evaluări similare pentru fabrica sa din Pamplona. Cu toate acestea, circulă zvonuri despre posibilitatea ca grupul din Wolfsburg să decidă opriri temporare în următoarele zile, de asemenea, pentru mai multe fabrici din Germania.

General Motors.
CEO-ul General Motors, Mary Barra, a anunțat printr-un tweet utilizarea de lucru la distanță pentru o parte din angajați, în timp ce muncitorii de pe liniile de producție vor fi echipați cu echipamente de protecție pentru a evita riscul de contaminare

Lamborghini
Lamborghini a închis până la 25 martie porțile fabricii sale din Sant’Agata Bolognese pentru a intensifica măsurile de combatere a epidemiei, în conformitate cu ultimele directive ale guvernului italian.

Ferrari
După minimizarea prezenței lucrătorilor și introducerea muncii la distanță, Maranello a dispus suspendarea activităților din cauza problemelor cu procurarea componentelor. Oprirea, în perioada 16 – 27 martie, prevede plata integrală a salariilor

Brembo
Producătorul de sisteme de frânare situat între Bergamo și Brescia a decis să suspende temporar activitatea în fabricile din zonă în perioada 16 – 22 martie.

FCA.
După contaminarea unui angajat de la o uzină din Indiana, Grupul Fiat Chrysler a extins la toate activitățile globale unele dintre măsurile existente deja în Italia, inclusiv utilizarea masivă a lucrului inteligent, restricții de călătorie, interdicții privind vizitele la uzine, salubrizare și reorganizarea stațiilor de lucru.

În Italia s-a decis, de asemenea, oprirea temporară a uzinelor de la Cassino, Pomigliano, Melfi și Sevel di Atessa.

Pirelli
Pirelli a fost nevoită să „încetinească” producția de pneuri la uzina Settimo Torinese. Compania a luat decizia după ce a fost informată despre un caz pozitiv pentru testele de coronavirus în rândul angajaților fabricii aflate la câțiva kilometri de Torino.

China 
În ciuda faptului că în China a fost cea mai mare epidemie de coronavirus, acum sosesc frecvent rapoarte privind redeschiderea porților uzinelor și revenirea treptată la normal.

Cea mai nouă știre vine de la Toyota: astăzi fabrica din Guangzhou va începe din nou să funcționeze în două schimburi, așa cum s-a întâmplat deja cu câteva zile în urmă în Changchun, în provincia Jilin și în Chengdu, în provincia Sichuan. Până acum, doar a patra fabrică cdin China a lui Toyota situată la Tianjin, mai lucra în două schimburi.

Honda a obținut autorizația pentru a reporni parțial cele patru fabrici ale sale în orașul Wuhan, epicentrul infecției.
Tot în Hubei, Nissan este gata să revină la normal.

 

 


Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top