EuroNCAP a publicat rezultatele primei sesiuni de teste din 2017. Campionul siguranței Volvo își reconfirmă reputația, noile modele de clasă mare S90 și V90 obținând calificativul maxim de 5 stele.
Siguranța oferită pasagerilor adulți a fost notată cu 95 puncte, un scor de plasează noile Volvo S90 și V90 pe o poziție de top în segment. Protecția copiilor este un alt capitol la care noile modele Volvo au strălucit, cu un punctaj de 80%.
Capota activă a ajutat, de asemenea, noile Volvo S90 și V90 să primească 76 puncte pentru protecția pietonilor, în cazul unui impact la viteze reduse aceștia suferind leziuni ce nu le-ar pune viața în pericol. Doar partea inferioară a parbrizului, considerată prea dură, a fost criticată de EuroNCAP.
Bineînțeles, un alt capitol la care Volvo ne-a obișnuit deja cu rezultatele excelente este cel al sistemelor de asistență, rezultatul obținut de cele două noi modele fiind de 93%. EuroNCAP a lăudat, mai ales, performanțele de vârf ale sistemului de frânare automată cu funcție de detecție a pietonilor.
Marele perdant al acestei sesiuni de teste a fost Ford Mustang. Coupe-ul american a primit doar 2 stele din 5. Experții EuroNCAP au criticat în primul rând protecția oferită copiilor, notată cu doar 32 puncte, precum și prezența unui număr prea redus de sisteme de asistență, categorie la care Mustang a primit doar 16 puncte. În cazul unui impact lateral, protecția oferită de airbaguri este insuficientă pentru copii.
Modelul cu facelift, care va fi lansat în a doua parte a lui 2017, va remedia deficiențele referitoare la sistemele de asistență, beneficiind de sisteme noi: Lane Keeping Assist, Pre Collision Assist și funcție de frânare automată și de detectare a pietenilor.
În ceea ce privește siguranța pasagerilor adulți, Ford Mustang a făcut o impresie ceva mai bună, rezultatul fiind de 72%. Chiar și așa, suprafața de contact oferită de airbag-urile frontale este prea redusă, capetele șoferului și al pasagerului din dreapta intrând în contact cu volanul și planșa de bord. Zona cervicală nu este suficient protejată la un impact din spate, iar pasagerii de pe cele două locuri posterioare pot aluneca pe sub centurile de siguranță.