EuroNCAP va introduce noi teste de siguranță pentru evaluarea automobilelor noi. Din 2020 va folosi un nou sistem pentru simularea impactului frontal între două mașini ce se deplasează cu 50 km/oră și evaluarea pasagerilor după accident.
Organizația EuroNCAP testează automobilele noi pentru a verifica standardele de siguranță. În urma testelor de impact, mașinile primesc un scor exprimat în număr de stele și procente.
Din acest an, EuroNCAP a anunțat o serie de modificări și introducerea unor teste noi. Astfel, specialiștii de la EuroNCAP vor folosi testul Mobile Progressive Deformable Barrier ce simulează impactul frontal între două automobile ce circulă cu 50 km/oră. Automobilul testat va lovi o barieră deformabilă cu masa de 1.4 tone ce se deplasează cu 50 km/oră.
Noul test înlocuiește crash-testul clasic în care mașina lovește o obstacol staționar, folosit în ultimii 23 de ani.
Apoi, va fi introdus testul Far-Side Impact, în care va evalua efectele unei coliziuni laterale pentru toți pasagerii din automobil, nu doar cei din zona de impact.
Vor fi introduse și scenarii noi pentru testarea sistemelor de frânare automate în caz de urgență și va fi testat și sistemul de monitorizare a oboselii pentru cel de la volan. În plus, EuroNCAP va puncta și eficiența sistemelor automate pentru apelarea serviciilor de urgență, precum și ușurința descarcerării pasagerilor blocați în caz de accident.
EuroNCAP va reîncepe publicarea rezultatelor în a doua parte a anului 2020, pe timpul pandemiei de coronavirus, testele fiind suspendate.