Exclusiv: noua Dacia Sandero pe platforma CMF-B

Dacia sandero 2020

După 8 ani, Dacia va prezenta în toamnă la Salonul de la Paris a treia generație Sandero/Logan, care vor primi un upgrade tehnic substanțial. Noile Dacia Sandero/Logan vor face un salt în timp și vor trece de la platforma celei de-a doua generații Clio la platforma generației a cincea.

În 2004, Dacia Logan a fost primul model dezvoltat 100% de Renault după preluarea mărcii de către francezi. Ulterior, în 2008 a apărut și versiunea hatch Sandero, ocazie cu care marca românească a atacat și piețele occidentale.

În toamna lui 2012, ambele modele, Logan și Sandero, au fost reînnoite în același timp fiind prezentate la Salonul de la Paris. Tot la Paris, în această toamnă vor fi prezentați și succesorii lor.

Pentru Renault, înlocuirea lui Sandero/Logan este o problemă complicată deoarece francezii trebuie să păstreze poziționarea de preț care a adus succesul mărcii, dar să se și ralieze noilor provocări legate de emisii care impun trecerea la electrificare, operațiune deloc ieftină.

De aceea, Renault va încerca să utilizeze aceeași strategie ca în trecut și anume utilizarea unor tehnologii gata amortizate pentru a păstra avantajul de preț.

Numai că acum, această idee este greu de urmat pentru că Renault nu are o tehnologie hibridă deja amortizată, aceasta urmând să debuteze pe Clio și Captur anul acesta grefată pe noua platformă CMF-B.

Astfel, Logan și Sandero vor primi un upgrade substanțial în sensul că vor trece de la platforma lui Clio II (1998-2005) utilizată la primele două generații la noua platformă CMF-B de la a cincea generație Clio care suportă și propulsie hibridă și Plug-In Hybrid.

Gama de motoare va fi formată din noul 1.0 în trei cilindri pe benzină în versiune aspirată cu 73 CP și turbo cu injecție indirectă de 100 CP care înlocuiește vechiul 0.9 turbo de 90 CP.

Nu este clar încă dacă pe Sandero și Logan se va oferi și versiunea 1.0 turbo de 117 CP cu injecție directă care a debutat pe noul Nissan Juke. Dacia nu renunță la diesel și astfel cunoscutul diesel de 1,5 litri cu AdBlue va fi oferit în continuare în versiuni de 75 și 95 CP.

Nu va lipsi nicio versiune Sandero Stepway în timp ce un eventual Logan Stepway depinde de felul în care va fi primit actualul model abia lansat.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top