Două prototipuri misterioase testează pe șoselele din România! Echipa AutoExpert le-a surprins în apropierea autostrăzii București-Pitești. Mașinile poartă un strat gros de camuflaj, dar nu suficient de gros încât să nu ne dăm seama că este vorba de modele Renault.
Foto: Bogdan Paraschiv
Renault a dezvăluit recent SUV-ul coupe Arkana, rezervat pieței din Rusia, urmat de micul Triber, un SUV de numai 3.990 metri lungime, care poate transporta până la șapte persoane și care se va comercializa în India. Acum își canalizează atenția spre viitoarea generație Captur.
Mașinile care se testează pe șoselele din România au gardă mare la sol și proporții compacte. Se pot observa blocuri optice cu tehnologie LED, atât în față, cât și în spate. Capota rămâne scurtă și bombată, profilul păstrează liniile curbe, dar luneta pare mai înclinată.
Primul dintre cele două prototipuri fotografiate este o versiune pre-serie a modelului Captur, așteptat să-și facă apariția anul acesta, cu o parte frontală inspirată de noul Clio. Mașina poartă jante din aliaj care se regăsesc deja în gama Captur.
Cel de-al doilea pare să fie Kaptur, versiunea rezervată pieței din Rusia. Această versiune are o lungime de 4,33 metri (Captur-ul european are 4,12 metri) și ampatament mai mare. Modelul construit pentru ruși este disponibil cu tracțiune integrală, care lipsește din gama europeană.
Echipa AutoExpert a reușit să fotografieze și interiorul mașinii. Se poate observa la bord noul ecran tactil tip portret, de 9,3 inci, amplasat deasupra consolei centrale, care a apărut la noul Clio, pe care l-am testat și noi. Nu va lipsi de asemenea instrumentarul de bord digital, de 7 inci, preluat tot de la noul Clio.
Gama de motoare se va orienta după cea de la Clio mai puțin versiunile de bază cu motoare aspirate. Astfel, mai mult ca sigur, versiunea de bază a lui Captur va avea noul motor turbo de 1 litru și 100 CP în trei cilindri, produs la Mioveni, care beneficiază de aceeași tehnologie de prelucrare a cilindrilor ca și ruda sa apropiată, noul 1.3 litri turbo.
Și acesta se va regăsi sub capota lui Captur în versiunea de 130 CP. Nu va lipsi nici venerabilul diesel 1.5 dCi cu 95 și 115 CP:
Prototipurile surprinse de noi în teste sunt înmatriculate în județul Argeș și poartă numere roșii de probe.
Deși se află pe piață din 2013 și a primit un facelift în 2017, Renault Captur rămâne cel mai bine vândut SUV de clasă mică în Europa. 211.092 unități au fost vândute anul trecut în Europa.
Noul Captur va fi prezentat în toamnă și va fi disponibil până la finalul acestui an.