SUV-urile mici se vor vinde la foc automat pe piața europeană. Este estimarea realizată de specialiștii de la LMC Automotive, care susțin că încă 400.000 de SUV-uri de clasă mica vor fi comercializate anul acesta, în plus față de cele 1.400.000 vândute anul trecut.
Grupul Volkswagen și Grupul PSA țin capul de afiș al bătăliei în segment. În primele trei luni ale anului, Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross, Opel Crossland X sunt mașinile care au intrat în clasamentul celor mai populare modele pe locurile 6, 7, respectiv 8, vânzând fiecare peste 25.000 de unități. Clasamentul arată că Dacia Duster a sărit peste Opel Mokka în ierarhie, ocupând cea de-a treia poziție, cu 46.571 de unități vândute, în urma francezilor Renault Captur și Peugeot 2008.
Încercând să acceadă în Top 10, SEAT Arona a vândut 17.696 de unități, lăsând astfel în urmă, pentru moment, noile Kia Stonic și Hyundai Kona.
“Piața a explodat și estimăm că va crește nebunește în următorii patru ani, cu aproximativ 40%”, a declarat șeful diviziei de produse de la Nissan Europa, Ponz Pandikuthira pentru Automotive News Europe.
Cu dimensiuni compacte, cu poziție înaltă la condus și posibilități mutliple de personalizare, SUV-urile de clasă mică vor domina piața cu aproximativ 2 milioane de unități vândute în 2019, ajungând la 2,3 milioane în 2022, este predicția celor de la LMC Automotive, convinși că producătorii auto vor face tot ce le stă în puteri pentru a lansa modele noi și pentru a face față cererii uriașe.
Se pregătește astfel de lansare Volkswagen T-Cross, crossover-ul mai mic ca T-Roc, programat să ajungă în showroom-uri anul viitor. Tot atunci, vine pe lume modelul de serie care va avea la bază Skoda Vision X, conceptul prezentat de constructorul ceh la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta. Vision X îl va înlocui pe fratele scos din producție, Yeti, și va primi platforma Grupului Volkswagen rezervată mașinilor mici, MQB A0.
Ca avangardist în segment, Nissan pregătește o revigorare a lui Juke, pentru care japonezii pregătesc o nouă generație, ce va fi lansată anul viitor. Noul Juke va avea motoare noi și un design mai îndrăzneț, promit niponii. Și Captur de la Renault, construit în Spania, la Valladolid, va primi în curând o imagine nouă.
La nivel european, prețul mediu de achiziție al unui SUV mic este de 23.386 de euro, față de prețul plătit pentru un hatchback mic, de 17.317, conform datelor furnizate de JATO.
Clasa SUV-urilor de mici dimensiuni nu a fost afectată nici de tendințele de a renunța treptat la propulsia diesel. În 2013, motoarele diesel își adjudecau 56% din piață, ajungând acum la numai 33%.
În ciuda gărzii înalte la sol și aspectului robust, SUV-urile mici nu sunt printre preferatele amatorilor de off-road, pentru că doar 12% dintre acestea au fost comercializate în versiuni cu tracțiune integrală. Oricum, segmentul este unul rezervat modelelor cu tracțiune față.