Facelift și motorizare mild-hibrid diesel pentru Jaguar XF Sedan și XF Sportbrake. Noile modele vin cu un design exterior perfecționat, interiore noi, conectivitate avansată și motorizări eficiente cu tehnologie hibridă.
Foto: Jaguar
Noile modele Jaguar XF Sedan și XF Sportbrake se remarcă prin exteriorul îmbunătățit, un interior nou, realizat cu materiale luxoase noi și tehnologii moderne, integrate și conectate.
Noul XF – design clasic, tehnologie contemporană
Exteriorul se remarcă printr-un design nou al parașocului frontal, cu prize de aer mai mari și mai coborâte, care conferă mai multă prestanță.
Imaginea este completată de grila față mai lată, cu design de tip fagure, specific modelelor Jaguar clasice. Prizele de aer laterale includ acum sigla Jaguar.
Faruri cu tehnologie Pixel LED
Farurile, foarte subțiri, cu lumini de zi (DRL) în formaă de dublu „J” sunt disponibile opțional cu tehnologie Pixel LED.
Sistemul poate genera fascicule variabile, prin selectarea unor segmente de LED-uri diferite, pentru a optimiza vizibilitatea fară a distrage atenția celorlalți șoferi.
De asemenea, acestea includ faza lungă adaptivă, care evaluează condițiile de deplasare și adaptează automat faza lungă pentru a ocoli vehiculele care vin din față și indicatoarele rutiere.
În echiparea standard este disponibilă tehnologia Premium LED, cu fază lungă adaptivă pentru modelele SE și HSE.
Această tehnologie utilizează camera video față pentru a comuta automat între faza lungă și faza scurtă, pentru a nu-i orbi pe șoferii vehiculelor care vin din față. Opțional sunt disponibile lumini de semnalizare dinamice.
Spate mai sportiv
În spate, noul design aduce e o bară mai lată și un difuzor spate în culoarea caroseriei, care lasă impresia unei gărzi la sol mai reduse.
În echiparea R-Dynamic, noile modele XF și XF Sportbrake vin cu o serie de elemente de design sport, care conferă un aspect mai dinami.
Modelele sunt disponibile și cu pachetul exterior suplimentar Black, care amplifică aspectul sportiv, de culoare negru lucios.
Mai mult lux la interior
Modelul XF are un interior complet nou, mai luxos, conectivitate îmbunătățită și silențiozitate sporită.
Designul postului de conducere este acum axat pe cerințele șoferului. Consola centrală nouă încorporează acum un încărcător wireless cu amplificator de semnal.
Elementul fundamental al noului interior este ecranul tactil curbat, cu diagonala de 11,4 inch, integrat într-o carcasă din magneziu. Acesta controlează noul sistem multimedia Pivi Pro.
„Est.1935 Jaguar Coventry”
Finisajele cu ornamente din lemn și aluminiu, îmbracă marginea superioară a ușilor și toată lățimea planșei de bord.
Noul selector de viteze are partea superioară finisată cu o cusătură ca a bilei de crichet, iar partea inferioară este realizată din metal atent prelucrat, pentru o senzație mai plăcută la atingere.
Părțile interioare ale ușilor, cu mâner cu design tridimensional, asigură un acces mai ușor și un spațiu de depozitare sporit pentru sticle și alte articole.
Scaunele noi dispun de perne mai late, funcții de masaj inedite și o acoperire mai mare a zonelor încălzite și ventilate.
Sigla Jaguar este ștanțată pe toate tetierele, iar etichetele „Est.1935 Jaguar Coventry” de pe tapițerie subliniază tradiția mărcii.
Tehnologii avansate pentru sănătatea și confortul pasagerilor
Cu ajutorul tehnologiei Nanoe, disponibilă opțional pentru toate modelele, ionizarea aerului din habitaclu îmbunătățește calitatea aerului, prin eliminarea alergenilor și mirosurilor neplăcute.
Sistemul are și o opțiune de filtrare care captează particulele foarte fine – inclusiv particulele PM2.5 – pentru a îmbunătăți starea de sănătate și confortul pasagerilor. Clientul activează sistemul prin apăsarea butonului „Purify”.
Motoare mai eficiente, inclusiv diesel hibrid
Noile Jaguar XF și XF Sportbrake sunt propulsate de o gamă modernă de motorizări diesel și pe benzină, cea diesel fiind de tip Mild Hybrid (MHEV).
Noul XF este disponibil numai cu transmisii automate cu 8 trepte (cu control de pe volan prin padele), tracțiune spate sau integrală și următoarele variante de motorizare:
Diesel: 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV 204 CP, transmisie automată cu 8 trepte, RWD/AWD.
Benzină: 4 cilindri turbo de 2,0 litri 250 CP, transmisie automată cu 8 trepte, RWD sau 4 cilindri turbo de 2,0 litri 300 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD.
Dieselul de 204 CP dezvoltă un cuplu de 430 Nm, iar sistemul său MHEV utilizează un alternator cu o curea integrată (BiSG), amplasat în compartimentul motorului și care recuperează energia pierdută la decelerare și frânare, pentru a o stoca într-o baterie litiu-on de 48 V, amplasată sub portbagaj.
Sistemul permite utilizarea acestei energii pentru a asista motorul la accelerații și conferă, de asemenea, rafinament și rapiditate îmbunătățite sistemului stop/start.
Performanțe mai bune, consum mai mic
Noul diesel MHEV de 204 CP permite modelului XF Sedan RWD să accelereze 0-100 km/h în 7,6 secunde, cu emisii de CO2 de la 130 g/km* și consum de combustibil de la 4,9 l/100 km*.
Versiunea XF Sportbrake AWD are o accelerație 0 – 100 km/h în 8,0 secunde, emisii de CO2 începând cu 137 g/km* și consum de combustibil începând cu 5,2 l/100 km*.
Acest lucru asigură pentru modelul XF Sedan RWD o reducere cu 13% a emisiilor și cu 14% a consumului de combustibil – comparativ cu motorizarea diesel anterioară de 180 CP- precum și o creștere a puterii cu 24 CP.
Clienții care preferă modelele pe benzină pot opta între versiunea de 250 CP sau 300 CP a motorului de 2,0 litri cu 4 cilindri, care dezvoltă un cuplu de 365 Nm și respectiv 400 Nm.
Ambele versiuni sunt echipate turbocompresor de tip twin scroll și sistem de distribuție variabilă continuă (CVVL).
Motorul pe benzină de 250 CP consumă 8,0 l/100 km*, emisii de CO2 începând cu 181 g/km* și accelerează 0-100 km/h în 6,9 secunde, pentru XF Sedan RWD și începând cu 188 g/km* și consum de combustibil începând cu 8,3 l/100 km*, pentru versiunea XF Sportbrake RWD.
Modelul XF Sedan de 300 CP, disponibil exclusiv cu tracțiune integrală, accelerează 0-100 km/h în 6,1s.
(*standard UE WLTP (TEL) în ciclu combinat)
Conectivitate avansată
Noul XF are la bază arhitectura electronică Jaguar, denumită EVA 2.0, compatibilă cu o serie de tehnologii noi, pentru ca vehiculul să fie întotdeauna conectat și actualizat.
Cea mai nouă tehnologie multimedia Pivi Pro poate fi accesată cu ajutorul noului ecran tactil HD curbat, cu diagonala de 11,4 inch.
Principalele avantaje sunt claritatea îmbunătățită, ecranul fiind de 3 ori mai luminos și cu 48% mai mare decât ecranul anterior, iar meniul simplificat permite șoferilor să acceseze sau să vizualizeze până la 90% din comenzile curente în ecranul principal, având nevoie de cel mult 2 apăsări.
Interactivitate
Pentru a permite șoferilor să acceseze rapid informații esențiale, noul XF este echipat și cu un ecran HD interactiv pentru șofer, cu diagonala de 12,3 inch, grafică îmbunătățită și aspect configurabil.
Acesta care poate afișa: harta de navigație în ecran complet, instrumente digitale, media, agenda sau detaliile sistemului multimedia.
Cu ajutorul celei mai noi tehnologii de tip Head-Up Display, noul Jaguar XF oferă șoferilor toate informațiile de care au nevoie, fără a le distrage atenția de la condus.
Poate conecta 2 telefoane simultan
Noul sistem multimedia dispune în echiparea standard de Apple CarPlay® și permite clienților să conecteze simultan 2 telefoane mobile prin Bluetooth.
În funcție de piață sunt disponibile în echiparea standard sistemele Android Auto™ și Baidu CarLife.
Încărcarea wireless a dispozitivelor, cu amplificator de semnal, permite încărcarea rapidă a unui smartphone. Sistemul asigură o claritate îmbunătățită a apelurilor, cu ajutorul unei antene externe.
Pentru a permite pornirea aproape instantanee, Pivi Pro are o sursă de alimentare separată și este pregătit de utilizare imediat ce clienții se urcă la volan.
Fără vizite la dealer pentru up-date
Gama de tehnologii noi de confort include funcția de actualizare software prin wi-fi, care permite modelului XF să utilizeze întotdeauna cea mai nouă versiune de software.
Tehnologia permite proprietarilor să nu fie nevoiți să meargă la dealer pentru actualizarea software-ului vehiculului.
Conectivitatea Pivi Pro este asigurată de cea mai nouă tehnologie cu 2 cartele SIM încorporate și 2 modemuri LTE, care permite sistemului să efectueze mai multe funcții în același timp, precum redare media și descărcare actualizări software SOTA, fără reducerea performanțelor.
Tehnologia de reducere activă a zgomotului la rulare
Tehnologia de reducere activă a zgomotului la rulare, o premieră în segment, monitorizează continuu vibrațiile provenite de la suprafața de rulare și calculează unda de sunet contrară, pentru a elimina zgomotul pe care îl aud pasagerii.
În plus, oglinda retrovizoare interioară ClearSight conferă șoferului o vizibilitate perfectă în spate. Utilizând o cameră video cu lentilă superangulară, sistemul transmite imagini unui ecran de înaltă definiție de pe oglinda retrovizoare interioară fără ramă.
Jaguar I-Pace: preț mai mic și versiune nouă EV320 pentru piața europeană
Pentru un plus de confort, a doua generație a cheii inteligente tip brățară, poate fi utilizată pentru a bloca, debloca și porni vehiculul fără a fi necesară prezența cheii obișnuite în vehicul.
Dispozitivul cu baterie include un ceas și are o autonomie maximă de 7 zile.
Alte sisteme de alertare
Noul XF beneficiază și de ultima generație de tehnologie de asistență pentru șofer. Aceasta include avertizarea pasagerilor atunci când părăsesc vehiculul, de apropierea unui alt vehicul sau un biciclist.
Controlul adaptiv al vitezei de croazieră menține în mod automat o anumită distanță până la vehiculul din față.
Cea mai nouă tehnologie de camere video perimetrale 3D Jaguar asigură funcții 3D avansate și detalii și opțiuni suplimentare de vizualizare în timp real, în timpul manevrării vehiculului.
Clienții pot selecta între nivelurile de echipare S, SE și HSE, toate disponibile în versiunea R-Dynamic. Opțional, pentru toate versiunile poate fi comandat pachetul exterior Black.
Jaguar Classic a restaurat un XK120 pentru modelul David Gandy