Următoarea generație Nissan Qashqai va rămâne în Anglia – la fabrica din Sunderland – în ciuda ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. Compania japoneză a dezvăluit oficial decizia în timpul prezentării noii prese XL a fabricii.
Noua linie de presă, în valoare de 52 milioane de lire sterline, va fi utilizată în procesul de producție al viitoarei generații. Crossover-ul compact Nissan Qashqai este unul dintre cele mai bine vândute vehicule din Anglia și Europa. Producția sa pentru piața europeană a început în 2006, tot la uzina din Sunderland. Compania japoneză anticipează vânzări foarte bune pentru a treia generație. Momentan, Qashqai a fost învins în 2019 de VW Tiguan (260.428 vs. 297.224 unități).
Pregătirea lansării noului Qashqai în producția de serie include și o investiție de 400 de milioane de lire sterline în fabrica din Anglia. Noua presă XL se va ocupa de panourile celei de-a treia generații. Cântărește peste 2000 de tone, a fost instalată în mai mult de 18 luni și va fi capabilă să producă 6,1 milioane de panouri pe an. „Când a fost dezvăluit în 2006, primul Nissan Qashqai a creat segmentul crossover (compact, n. red.),” explică Ashwani Gupta, Chief Operating Officer la Nissan. „Stilizat și produs în UK, plus trei milioane de exemplare mai târziu – acesta rămâne un etalon.”
Noua generație ar putea ajunge în showroom-uri spre sfârșitul anului viitor. Nissan a declarat deja că va oferi o serie de sisteme de propulsie hibride și plug in din seria „proprie” ePower. Cel mai probabil, însă, acestea vor fi identice cu ale partenerilor de concern. Renault a dezvăluit deja modelele Clio E-Tech de 140 CP și Captur / Megane E-Tech Plug In de 160 CP.