AutoExpert dezvăluie toate secretele noii generații a celui mai vândut SUV din România: noua Dacia Duster 2. Modelul care a atras 1,5 milioane clienți va fi mai dezirabil ca niciodată, va fi mai stilat, va avea o tehnică mai modernă, va fi mai mare și va oferi și opțiunea pentru șapte locuri.
Duster este cel mai de succes model al gamei Dacia, dar nu numai. Dacă luăm în considerare și modelele Duster vândute sub sigla Renault pe unele piețe, Duster a fost în 2015 al doilea cel mai vândut model al Alianței Renault-Nissan, cu 331.238 unități, după bestseller-ul Clio 4. Și în România, Duster este cel mai vândut SUV cu 7.271 unități în 2015 (față de 5.796 în 2014), ceea ce reprezintă 35,8% din piața de SUV-uri de la noi. Și, surprinzător, majoritatea modelelor vândute sunt cu tracțiune integrală și în echiparea de vârf Laureate. Însă, Duster acoperă un spectru larg de oferte, gama de prețuri variind de la 10.900 euro până la 15.900 euro pentru dieselul 4×4 de 110 CP și 16.100 euro pentru noul motor pe benzină 1.2 TCe de 125 CP, tot cu tracțiune integrală. Niciun alt SUV nu acoperă atât de bine acest segment de prețuri. În țările mediteraneene, marca Dacia este sinonimă cu Duster. Acest SUV a schimbat percepțiile asupra mărcii, dar și destinele comerciale pentru că marja de profit la Duster este evident superioară celei de la Logan sau Sandero.
Explozia SUV-urilor și succesul lui Duster sunt două argumente solide pentru a pregăti a doua generație Duster. Astfel, actualul Duster va avea un ciclu de viață de 7 ani, cu un an mai puțin decât fostul Logan.
A doua generație Duster se va lansa în 2017 și așteptările sunt mari. Acest model este de o importanță crucială nu doar pentru marca Dacia, ci și pentru Renault având în vedere că Duster este numărul doi la vânzări în Alianța Renault-Nissan. Deja în uzina Dacia de la Mioveni se pregătesc halele de producție pentru noul model. Iar îmbunătățirile care se vor aduce vor fi substanțiale. Vom vedea un progres mult mai mare decât în cazul schimbării generațiilor de Logan/Sandero.
Noul model va avea un design mai elegant (tendința a fost trasată de designerul-șef al Grupului Renault, Laurens van den Acker, încă de la lansarea celei de-a doua generații Logan), va fi mai rafinat și – cel mai important – va fi mai mare și va oferi, în premieră,
opțiunea pentru șapte locuri.
Colegii de la Quattroruote informează că a doua generație Duster va fi construită pe o platformă complet nouă, mai modernă decât cea actuală, care este în fapt o platformă ranforsată de Logan pe care s-a grefat puntea spate și sistemul de tracțiune integrală de la Nissan Qashqai la versiunile Duster 4×4. Asta nu înseamnă că Dacia va renunța la actuala poziționare. Duster în particular și Dacia ca marcă în general s-a impus pentru că este accesibilă. Duster va rămâne un model popular care va continua să ofere un raport preț/prestații/habitabilitate fără concurență.
Inevitabil, Duster va beneficia de o evoluție tehnică cu sprijinul lui Renault, care îi va permite să „deranjeze” modelele mai „burgheze” din segmentul SUV-urilor, Duster fiind și în prezent cel mai stilat model din gama Dacia.
A doua generație Duster va avea o caroserie mai zveltă, barele de protecție vor fi în continuare marcante, fiind o caracteristică a actualei generații, dar suprafețele vor fi mai bine lucrate, vor avea o formă tridimensională mai plăcută și vor fi mai elegant racordate cu restul caroseriei. Având în vedere și opțiunea de șapte locuri, viitorul Duster va fi sensibil mai mare. Colegii de la Quattroruote estimează o lungime de circa 4,50 metri, cu 18 cm mai mare decât a actualei generații. Nu este clar în acest moment dacă versiunea cu șapte locuri va fi mai lungă sau nu decât cea cu cinci locuri. Dacă acest lucru se va întâmpla, atunci vom avea probabil o pereche Duster – Grand Duster, o strategie aplicată cu succes de Renault la fosta generație Qashqai, dar și la Modus sau Scenic. Dacă, însă, lungimea de 4,50 metri va fi identică în cazul ambelor versiuni cu cinci și șapte locuri, atunci nu ar fi imposibil ca Dacia să se gândească și la un model intermediar, plasat între Duster și Kwid.
Câteva sugestii estetice le oferă deja conceptul Duster Oroch prezentat la Salonul de la Sao Paolo, în 2014. În timp ce versiunea de serie a pick-up-ului lansat în Brazilia, în 2015, având același nume, este clar
derivat din prima generație Duster, conceptul prezentat cu un an înainte prefigurează ceva cu totul nou. De aceea, mai mult ca sigur, aceste soluții estetice le vom reîntâlni pe noua generație Duster.
Tehnic, a doua generație Duster va fi complet diferită. Începând cu noul Duster se schimbă strategia Alianței Renault-Nissan în ceea ce privește așa numita gamă entry-level din care fac parte modelele Dacia. Până acum, platforma utilizată pentru pionierul Logan era una bazată pe a doua generație Renault Clio, care a stat la baza tuturor modelelor Dacia. Doar Duster 4×4 avea puntea spate și sistemul 4×4 de la Nissan Qashqai. Iar majoritatea componentelor importante – motoare, cutii de viteze – erau preluate din banca de organe existentă la Renault.
Începând cu noul Duster, gama entry-level, așa cum este ea numită la Paris, va fi integrată în programul modular al Alianței Renault-Nissan. Noua platformă modulară CMF este utilizată deja la noile Renault Kadjar, Megane și Talisman. Aceasta este divizată în mai multe versiuni. Versiunea cea mai compactă CMF-a stă la baza lui Kwid, un crossover de clasă mini concurent cu viitorul Suzuki Ignis și destinat inițial piețelor emergente, dar se speculează că se va oferi și în Europa.
Duster se va construi pe versiunea CMF-b a noii platforme, într-o formă mai simplificată decât cea de la modelele Renault. Este evident că Duster trebuie obligatoriu să se poziționeze sub Kadjar, care are deja un preț foarte atractiv și competitiv.
Gama de motoare însă nu se va schimba radical. Principalele motorizări vor fi în continuare 1.2 TCe pe benzină de 125 CP și 1.5 dCi diesel de 110 CP, combinate cu tracțiune față sau integrală. De asemenea, cele două motorizări vor putea fi comandate optional și cu transmisie automată, indisponibilă în prezent (disponibilă pe unele piețe cu motorul aspirat de 2 litri pe benzină).
2 thoughts on “ADIO SECRETE: Află totul despre noua Dacia Duster 2”
Un motor de 1.2 nu are ce sa caute pe un SUV.
Ati spus ceva de un motor aspirat de 2.0 pe benzina care se poate combina cu o cutie automata…. Asta e o stire ce merita detaliata. Daca Dacia face asa ceva, ar fi cea mai buna miscare pe care putea sa o faca
este doar pentru piata din Rusia.