Inaugurarea noii fabrici Ferrari a fost un prilej pentru conducerea producătorului italian de a schița drumul pe care îl va urma marca.
În așteptarea următoarei zile a piețelor de capital, când vor fi dezvăluite noi detalii privind strategia de produs, producătorul a confirmat că noua fabrică destinată să găzduiască toate modelele din gama actuală plus mașina electrică care va debuta la sfârșitul anului viitor nu a fost concepută pentru a crește volumele de producție, ci pentru a garanta o mai mare flexibilitate și a permite o personalizare și mai mare a fiecărui model în parte.
Aceasta este o strategie puternic dorită de Benedetto Vigna, directorul general al Ferrari, care, bazându-se pe experiența sa în domeniul tehnologiei, a subliniat că expresia „cine se oprește este pierdut” este potrivită în această perioadă de tranziție. „Europa trebuie să se trezească”, a spus Vigna, „pentru că dacă cineva aleargă mai repede decât noi, trebuie să devenim noi cei care alergăm mai repede decât el. Aceasta este o lege simplă. Iar Ferrari o știe foarte bine, pentru că dacă cineva aleargă mai repede decât noi, trebuie să mergem și noi mai repede. Nu arunca cuie în drum pentru a încurca adversarii tăi.” Este o aluzie, nici măcar prea voalată, la taxele aplicate recent de Uniunea Europeană importurilor din China.
Ferrari ia în calcul și tehnologiile pe bază de eFuel sau hidrogen
Vigna a vorbit, de asemenea, despre faptul că Ferrari nu intenționează să stabilească obiective de vânzări pentru electrice, afirmând că clienții vor fi cei care vor decide cifrele, și a confirmat că, la Maranello, motoarele termice vor produce încă mult timp. Intenția este de a explora toate tehnologiile posibile, inclusiv eFuel și hidrogenul, pentru a prelungi durata de viață a motoarelor multi-fractionale care au fost simbolul mărcii încă de la nașterea sa. Acest lucru a fost confirmat și de Davide Abate, director de tehnologii și infrastructură, și Andrea Antichi, director de producție, care ne-au spus că piatra de temelie a noii strategii este flexibilitatea. Atât în ceea ce privește producția (cu V12, V6, V8 și, într-o zi, electric pe aceeași linie în același timp), cât și în ceea ce privește tehnologia de propulsie.
Ferrari are o abordare total neutră: dacă o soluție se dovedește a fi mai bună decât cealaltă, atunci aceasta va fi luată în considerare. Acest lucru este valabil atât pentru motoare, cât și pentru chimia bateriilor: Vigna a exclus categoric utilizarea acumulatorilor LFP, fără a vorbi, însă, despre alte tehnologii.