Ferrari 812 Superfast este, începând de astăzi, cel mai puternic și mai rapid Ferrari de stradă înzestrat cu un motor V12 aspirat. Noul model reprezintă un upgrade de substanță al coupe-ului F12 Berlinetta, lansat în 2012.
Istoria modelelor V12 Ferrari a debutat în urmă cu 70 ani, iar noul 812 Superfast este ultimul Ferrari dotat cu un motor cu doisprezece cilindri natural aspirat, neasistat de niciun fel de sistem hibrid. Noua motorizare are injecție directă, cilindreea de 6,5 litri și dezvoltă 800 CP la 8.500 rpm și 718 Nm la 7.000 rpm. Raportul CP/litru este, așadar, fenomenal: 123 CP/l. De asemenea, 80% din cuplul maxim este disponibil de la 3.500 rpm. canalele de admisie cu geometrie variabilă fiind inspirate din Formula 1.
Preluată de la F12tdf, transmisia cu șapte trepte este o unitate automată cu dublu ambreiaj, recalibrată pentru a reduce timpii de selectare a rapoartelor mai scurte. Aceasta ajută noul 812 Superfast să devină cel mai rapid Ferrari de serie din istorie: sprint 0-100 km/h în 2,9 secunde. Viteza maximă este estimată la 340 km/h, iar consumul mediu la 14,9 l/100 km.
Sistemele dinamice au fost, de asemenea, revizuite. Ca și 488 GTB, Ferrari 812 Superfast a primit cea mai recentă versiune a programului Ferrari Slip Control de calibrare a tracțiunii/răspunsului motorului, cutiei și ESP-ului, cu un nou mod Drift, iar direcția este asistată electric.
Și la nivel estetic, 812 Superfast se distanțează semnificativ de F12 berlinetta. Doar silueta a rămas aceeași. Majoritatea panourilor exterioare sunt noi, barele de protecție, grila, capota, blocurile optice față și spate, aripile, ușile, întreaga parte posterioară și chiar montantul C fiind complet redesenate, Spatele înalt este un omagiu adus modelului 365 GTB4 din 1969, iar cele patru stopuri amintesc de 512 BBi.
Debutul oficial va avea loc luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva.