Ferrari produce modele sport extrem de dezirabile. Dar, constructorul italian este și cel mai profitabil producător auto din lume.
Conform unui raport pentru anul 2019 publicat de Fiat Group World, marca din Maranello a obținut un profit de peste 86.000 euro la fiecare automobil vândut. Mai precis, pentru fiecare unitate vândută, profitul obținut a fost de 86.369 euro.
Ferrari este însă un producător exclusiv cu volume mici. Producția totală pe anul 2019 a depășit cu puțin cifra de 10.000 unități, astfel Ferrari putând justifica prețurile mari și caracterul exclusiv.
Pentru a putea obține același profit, BMW trebuie să vândă 30 de automobile, iar Toyota 44 de unități. La celălalt capăt al profitabilități este compania americană Tesla, care a raportat pierderi de 61.1 milioane de euro în 2019, ceea ce semnifică 168 de euro pierduți pentru fiecare exemplar vândut.
Valoarea companiei italiene este estimată undeva la 30 miliarde dolari, o cifră mai mare decât General Motors, Ford sau FCA.
Ferrari are în plan și producția unui SUV, primul model de acest gen din istoria mărcii italiene, iar în viitor vrea ca producția anuală să depășească 20.000 unități.
Ferrari Purosangue, primul SUV ce va fi produs de marca italiană