După o lungă perioadă de speculații, Ferrari a prezentat oficial primul său model SUV/crossover numit Purosangue. Noul model dispune de 725 CP, iar prețurile încep de la 390.000 euro.
Ferrari este printre ultimii constructori care acceptă trendul modelelor SUV/crossover și adaugă în gamă noul model Purosangue. Marca din Italia se ferește să îți numească modelul SUV și preferă să se refere la Purosangue ca automobil sport cu patru locuri.
Ferrari Purosangue
Noul model are patru portiere, cele din spate deschizându-se în sens invers, și patru locuri. Dimensiuni: 4973 mm lungime, 2028 mm lățime, 1589 mm înălțime. Ampatament de 3018 mm. Portbagajul are o capacitate de 473 de litri, cea mai mare din istoria vreunul model Ferrari.
Ferrari Purosangue cântărește 2033 kilograme, iar Ferrari a folosit extensiv fibra de carbon pentru a menține o greutate scăzută. Plafonul noului model este fabricat din fibră de carbon.
Un detaliu interesant al modelului Ferrari Purosangue este zona de infotainment, acolo unde inginerii au luat îndrăzneața decizie de a nu oferi un sistem de navigație clasic, ci doar compatibilitate cu soft-urile Apple Car Play și Android Auto. Această decizie a fost justificată de Enrico Galliera, director de marketing și vânzări al mărcii: „În timp ce proiectam și discutam despre sistemul de navigație, am ajuns la concluzia că, indiferent de sistemul pe care îl punem în mașina noastră, acesta nu va fi niciodată mai rapid actualizat decât cele din smartphone-uri”.
Același Galliera, a explicat și că Ferrari ar putea închide foarte curând catalogul de comenzi pentru abia-lansatul Purosangue. „Riscăm să nu reușim să satisfacem cererea și poate că va trebui să oprim recepția comenzilor foarte curând”, a declarat Enrico Galliera, refuzând însă să detalieze câte comenzi existau în momentul lansării. Oficialul s-a mulțumit să adauge că mașina a avut deja o cerere peste așteptările Ferrari.
Chiar mai interesant, Galliera a mărturisit că, pentru a nu cădea în capcana care a dat peste cap unii concurenți precum Aston Martin, Bentley și Lamborghini, Ferrari va limita producția noului vehicul la 20% din capacitatea instalată a uzinei sale, indiferent de cerere, astfel încât celelalte modele să nu sufere.
„Ne angajăm față de clienții noștri ca, în ciuda cererii, să păstrăm controlul asupra volumului, lucru care este în concordanță cu ADN-ul nostru, cu misiunea dată de fondatorul nostru, aceea de a rămâne o marcă extrem de exclusivistă. Și singura modalitate de a rămâne exclusivist este să controlezi cererea și oferta”, a spus Galliera.
Pentru propulsie noul Purosangue folosește motorul V12 aspirat de 6,5 litri ce dezvoltă 725 CP la 7750 și un cuplu maxim de 716 Nm. Puterea este transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8 trepte și două ambreiaje.
Ferrari Purosangue poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3,3 secunde, iar de la 0 la 200 km/oră în 10,6 secunde. Viteză maximă: 310 km/oră.
Modelul dispune de o suspensie activă dezvoltată împreună cu Multimatic, iar direcția este integrală. Prețul noului model începe de la 390.000 euro în Italia, iar Ferrari spune că modelul Purosangue nu va depăși 20% din capacitatea totală de producție a mărcii, adică aproxmativ 3500 unități pe an. Primele livrări vor avea loc în primăvara anului 2023.
Via Ferrari