Ferrari a anunțat numele primului SUV din istorie care va fi lansat în 2021 sau 2022. Acesta se va numi Ferrari Purosangue. Planurile pe următorii 4 ani prevăd dublarea producției la 20.000 unități și crearea a două platforme flexibile pe care vor fi construite în viitor toate modelele.
Vine timpul schimbării și la Ferrari. Celebra marcă italiană plănuiește să își eficientizeze baza tehnică. Astfel, în viitor vor exista doar două platforme: una cu motorul în față și cutia de viteze la puntea spate în sistem transaxle care poate fi adaptată și pentru tracțiune integrală (cazul lui Purosangue) și una cu motor central.
Ambele platforme vor fi pregătite pentru electrificare în formă mild hybrid și Plug-In Hybrid. Louis Camilleri, noul șef al lui Ferrari spune: “În 2022 60% din gamă va fi hibridă.”
De asemenea, în următorii ani va reveni motorul V6, care a dispărut din gama lui Ferrari la încetarea fabricației lui Dino 246 GT în 1974. Noul V6 turbo va avea tehnologie hibridă și va debuta pe viitorul Portofino.
Rămâne încă un mister dacă motorul V6 turbo cu tehnologie hibridă va înlocui în viitor și V8-ul de pe Ferrari Roma și dacă va fi amplasat și în seria supersport a lui F8 Tributo. Aici va decide mai mult legislația în materie de emisii.
Gama de modele va fi structurată pe 4 segmente
– Supercar-urile (F40, F50, Enzo, LaFerrari, SF90 Stradale), a căror cadență va fi de plus/minus 10 ani plus câteva serii limitate cum este cazul lui Ferrari Monza SP1/SP2 (circa 5% din vânzări)
– Modelele speciale ca de exemplu 488 Pista sau F12tdf (circa 5% din vânzări).
– Seria GT va avea la bază noul Ferrari Roma, și Ferrari Portofino, care va rămâne un coupe cabrio. Apoi va urma un succesor pentru 812 Superfast, GTC4 Lusso și FF – un GT cu 2+ 2 locuri, și noul SUV căruia Ferrari i-a dat numele de Ferrari Purosangue.
Italienii evită denumirea de SUV și se jurau că nu vor construi niciodată așa ceva, dar vor trebui să acrediteze ideea că Ferrari Purosangue este un SUV pentru ca și bogații din Asia să înțeleagă că Purosangue e un competitor pentru Lamborghini Urus.
SUV-ul nu va apărea în 2020 cum anunța planul pe 5 ani prezentat în iunie 2018 ci în 2021-2022 și va avea foarte probabil sub capotă un V8 biturbo Plug-In.
– Seria Supersport are la bază noul F8 Tributo. Și aici circulă un zvon că Ferrari plănuiește introducerea unui al doilea model cu motor V12 amplasat central. Acesta va fi un model standard în sensul că nu va fi o serie limitată ca LaFerrari urmând să se producă o perioadă mai lungă de timp la un preț nu atât de prohibitiv.
Acesta ar putea fi primul Ferrari de serie mare cu motor V12 central de la dispariția lui F512M în 1994 care avea motor cu 12 cilindri boxer. Nu este foarte clar și sigur cum se va structura gama de motoare în acest segment.
Motorul V12 ar urma să supraviețuiască în succesorii lui 812 Superfast, GTC4 Lusso și noul model cu motor V12 central.
Ferrari a vândut în 2019 pentru prima oară în istorie peste 10.000 unități, mai exact 10.131 unități iar planurile sunt să ajungă la 20.000 unități.
Fostul șef al lui Ferrari, Luca di Montezemolo se opusese creșterii cifrelor de producție dorind să păstreze exclusivitatea acesta fiind unul din motivele pentru care a fost demis acum mai mulți ani ani de Sergio Marchionne, defunctul șef al lui FCA.
Noul șef al lui Ferrari Louis Camilleri, nu vede vreo problemă în diluarea brandului din cauza cifrelor de producție în creștere.
Enrico Galliera, șeful de vânzări și marketing spune: „În lume vor fi 18 milioane de bogați în 2022. Noi am vândut în 2019 10.000 unități, adică 0,06% din piața potențială. Chiar dacă vom dubla producția în următorii 3 ani nu există niciun pericol de a dilua imaginea exclusive a brandului”.
Ferrari vrea să atingă o cifră de afaceri de 5 miliarde euro în 2022 față de 3,766 miliarde euro în 2019. Profitul operational a fost de 1,3 miliarde euro în 2020 și planurile sunt să se ajungă la 1,8-2,2 miliarde euro în 2022. Ținta este de a atinge un profit de 40% similar cu cel înregistrat de producătorul de produse de lux Hermes pe care fostul șef Marchionne îl lua ca model de business de referință.