Roma – cel mai accesibil Ferrari prezentat oficial în România. Nu doar prețul îl face să fie unul dintre cele mai accesibile modele Ferrari din istorie, dar și faptul că pentru prima dată oricine poate avea acest GT 2+ fără precalificare – acea listă de așteptare prin care doar foștii sau actualii posesori de modele Ferrari pot achiziționa un nou model al mărcii.
Foto: Ferrari
Atemporal si rafinat
Ferrari Roma revoluționar prin design, performanțe și preț se adresează și unui nou segment de public pentru această marcă.
Noul model „entry-level” al celebrului fabricant de modele ultrasportive a fost prezentat în România de către Forza Rossa dealerul oficial al mărcii. Până la testul propriu-zis cu acest model vă prezentăm câteva aspecte de ordin general.
Noul Roma este cel mai „digitalizat” Ferrari, dar cea mai importantă noutate este că aduce marca italiană într-un nou segment de piață.
Practic, prin conceptul constructiv și prețul pe care îl propune, Ferrari Roma se adresează și persoanelor care până acum au fost reticente în a achiziționa un automobil al acestui brand, fie din considerente financiare, fie pur și simplu dintr-o reticență firească față de ultrasportivitatea proverbială a modelelor Ferrari.
Design revoluționar de inspirație retro
Designul noului Roma a fost inspirat de sportivitatea și liniile legendarelor GT-uri din anii ’60,
modele sport cu motor poziționat frontal, cu forme simple, dar elegante și cu o arhitectură tip coupé 2+. Adică în spatele scaunelor mai există două locuri „simbolice”, dar spațiul respectiv se pretează mai mult transportului unor genți de voiaj, ca o extensie a spațiului de încărcare.
Un exclusiv Ferrari 275 GTB / C se află la vânzare la un dealer britanic
Ferrari Roma îmbină multe dintre caracteristicile moștenite de la predecesorii săi, dar într-un design extrem de modern. Stilul său este pur, rafinat, iar proportiile încapsulează în mod inteligent și discret puterea și sportivitatea mașinii.
Designerii au căutat să obțină o eleganță minimalistă a formelor sale prin eliminarea prizelor mari
de aerisire sau a decorațiunilor inutile.
De exemplu, răcirea motorului este obținută doar prin zone perforate local și numai acolo unde este strict necesar, modelul venind totodată și cu o nouă interpretare a conceptului de grilă de răcire.
Cele două faruri cu LED au o bandă de lumină de zi orizontală, fapt ce conferă părții din față a mașinii un caracter distinctiv și ușor agresiv. Din anumite unghiuri designul calandrului central pare să semene cu botul unui rechin.
Un concept 2+
Un nou concept arhitectural pentru volume și forme a fost dezvoltat pentru interiorul noului Ferrari
Roma.
Ideea cockpitului a fost de a se crea două „celule” separate, una pentru șofer și una pentru pasager, într-o evoluție a conceptului „Dual Cockpit” introdus și pe alte mașini din gamă.
Spre deosebire de mașinile ultrasport ale brandului, unde arhitectura este aproape exclusiv orientată către pilot, cockpitul lui Ferrari Roma are o structură aproape simetrică.
Aceasta propune o distribuție mai organică atât a spațiilor, cât și a elementelor funcționale. De fapt, pasagerul se va simți foarte implicat în experiența de conducere, aproape ca un copilot.
Performanțe de top pentru clasa sa
Pentru un raport optim putere/greutate Roma (1427kg) este animat de motorul V8 turbo al familiei Ferrari, care dezvoltă 620CP. Acesta este cuplat cu o cutie de viteze cu 8 trepte cu 6kg mai ușoară decât predecesoarea sa cu 7 trepte.
Oficialii Ferrari afirmă că această cutie a dus la reducerea consumului și emisiilor, dar și că asigură o schimbare a treptelor (automat sau prin intermediul padelelor) mai rapidă și mai facilă, datorită utilizării unui ulei cu vâscozitate scăzută, ceea ce face ca mașină să fie și deosebit de confortabilă în oraș.
De altfel, constructorul a avut două obiective. Pe de o parte un confort superior într-o utilizare cotidiană normală, dar și pe obținerea unor performanțe demne de renumele Ferrari.
Cu o structură realizată printr-o tehnologie dezvoltată de Ferrari pentru toate modelele sale de ultimă generație, caroseria a fost proiectată pentru a oferi o greutate redusă și o producție mai facilă. 70% din componente sunt complet noi, iar Roma are un raport greutate/putere impresionant pentru segmentul său (2,37kg/CP), ceea ce îi asigură o bună dinamică, dar și o mai mare manevrabilitate.
Minimalist dar aerodinamic
Pentru a-i garanta performanțe aerodinamice de top, păstrând în continuare și puritatea stilistică a formei, inginerii de la Maranello au implementat mai multe tehnologii de vârf.
Printre acestea se numără și un eleron posterior mobil care păstrează eleganța masinii atunci când este pliat, dar care asigură forța necesară de apăsare aerdodinamică prin ridicarea automată la viteze mari.
Datorită unui mecanism special, acesta se poate deschide în trei poziții diferite, iar atunci când este ridicat la înălțimea sa maximă, acesta creează un unghi de 135 de grade cu suprafața lunetei, generând astfel aproximativ 95 kg forță de apăsare la sol la 250 km/h.
„Ochii la drum, mâinile pe volan”
Deși, atunci când te afli în cockpit cu greu îți poți lua privirea de le numeroasele detalii estetice și sportive, Ferrari s-a focusat și pe siguranță. Astfel, noul volan a fost proiectat conform filosofiei „ochii la drum, mainile pe volan”.
Instrumentarul de bord este acum în intregime digital, toate ecranele fiind complet negre atunci când mașina nu este pornită, oferind interiorului un aspect minimalist.
Dar odată ce butonul de pornire (un touch) al motorului amplasat pe volan este apasat, începe o „ceremonie” în care componentele digitale se aprind treptat până când întregul cockpit este iluminat.
Noul volan vine cu o serie de controale multi-touch care permit șoferului sa acceseze orice aspect al mașinii fără să-și ia vreodată mâinile de pe el.
Controalele tradiționale includ acum celebrul „manettino” cu 5 pozitii, comenzile pentru lumini, ștergatoarele de parbriz și indicatoare.
Noile controale haptice includ și un touchpad foarte practic pe partea dreaptă a volanului, care permite șoferului să navigheze pe ecranele clusterului central, în timp ce controlul vocal și controlul adaptiv al vitezei sunt pe zona din stânga.
Pasagerul transformat în copilot
Noul afisaj central HD de 8,4”, intuitiv și usor de utilizat, poziționat între cele două „cockpit-uri”,
încorporează celelalte funcții:infotainment, navigație și controlul climatizării.
Experiența pasagerului a fost la fel de importantă. Acesta are în dreptul său un ecran ecranul tactil (oferit opțional) Full HD de 8,8” , care nu numai că afișează cifrele de performanță și starea mașinii, dar poate fi folosit și pentru a interacționa cu sistemul de bord selectând muzica, vizualizând informații legate de navigație și gestionând aerul condiționat. Deci, in esență, pasagerul devine copilot.
Preț „accesibil” – 7 ani mentenanță gratuită; 3 ani garanție
Standardele de calitate ale Ferrari și concentrarea tot mai mare asupra serviciilor oferite clienților stau la baza programului extins de întreținere de șapte ani pentru Ferrari Roma, singurul program de acest gen oferit de către un producător global de automobile.
Acesta acoperă întreținerea regulată pentru primii șapte ani de viață ai mașinii, fiind un serviciu exclusiv care le oferă clienților certitudinea că mașina lor este menținută permanent la nivelul optim de la performanță de-a lungul anilor.
Fără precalificare
Ferrari Roma vine cu un preț standard atrăgător, 165.000 Euro + TVA, oferind astfel șansa celor care au visat dintotdeauna la un Ferrari să-și permită să devină acum proprietari, dacă înainte fie nu aveau resursele ori curajul de a accesa un astfel de autovehicul.
Sigur, fiecare model poate fi individualizat atât la nevelul detaliilor exterioare cât și la interior conform dorinței clientului, în tradiția cea mai pură Ferrari.
În plus, clientul nu mai are nevoie de a se precalifica pentru a achiziționa modelul Roma.