Obișnuit al podiumurilor de prezentare, Fiat 500 a dat o raită pe la garderobă, iar rezultatul poartă semnătura by Diesel
- Exterior foarte reusit
- multe dotari standard
- Lipsa de cuplu la turatii joase si medii
- unele materiale plastice
Pe vremuri italienii de la „Diesel“ erau faimoși pentru blugii pe care îi produceau. Azi, în era modernă a marketing-ului, vei găsi logo-ul „Diesel“ pe aproape orice, de la parfumuri până la prosoape, ceasuri și brelocuri.
Cum o mașină era, se pare, singurul element lipsă din portofoliu, faimoasa casă de modă s-a aliat cu vecinii de la Fiat, producând o ediție limitată a lui Fiat 500, intitulată by Diesel. Dacă îți place ideea nu e cazul să alergi spre telefon, în accepțiunea Fiat/Diesel ediție limitată nu înseamnă o serie de 100 sau 500 de modele, ci nu mai puțin de 10.000.
Acum că nu e nicio grabă hai să vedem despre ce nivel de personalizare vorbim. În cazul caroseriei dispunem de trei noi culori, câteva inscripții plasate pe montanții centrali și pe hayon plus un set de jante speciale cu logo-ul Diesel pe post de piesă centrală. Inăuntru rețeta este similară, logouri împrăștiate cu generozitate, o tapițerie cu textură nouă și cam atât. Dacă mă întrebi pe mine, modificările aduse exteriorului sunt cele pe care merită să dai banii, înăuntru, doar o nouă schemă de culori este insuficientă pentru a compensa plasticele destul de modeste.
Motorizările disponibile sunt cele clasice, 1.2/1.4 benzină și 1.3 diesel. Cel mai puternic motor pe hârtie (1.4/100 CP) nu s-a dovedit la fel de sprinten și în realitate, prezența cuplului maxim la un plafon de turație greu de atins în mediul urban (4.250 rpm) fiind suficienta pentru a anula avantajul greutății reduse. Putem vorbi de o oarecare revigorare doar în momentul în care apeși butonul sport, caz în care poți ține pasul cu traficul și dacă schimbi sub 3.000 rpm.
Față de versiunile de bază, un 500 By Diesel te va costa cu 2.000 de euro mai mult, bani pe care, în mod surprinzător, nu îi vei da doar pe o mână de sigle și un set de jante. În urma unui calcul meticulos am aflat că dotările standard care vin la pachet cu versiunea By Diesel însumează aproape 2.500 de euro. Așadar, dacă vrei un 500 ceva mai bine dotat, versiunea By Diesel nu este chiar o afacere rea, mai ales că statutul de versiune limitată va conta la revânzare.
Date tehnice: | FIAT 500 By Diesel |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 16v |
Nr. usi/locuri | 3/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 930/1370 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3545/1625/1490 |
Ampatament | 2300 |
Volum portbagaj [l] | 180 (520) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 16v |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1368 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 74(100)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 131/4250 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 182 |
0-100 km/h [s] | 10.5 |
Consum urban/extra/mixt | 7.2/5/5.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 135 |