Primul autovehicul electric comercializat în Europa de compania italiană are la bază o platformă nouă, dedicată propulsiei electrice și promite o autonomie de 320 km. Fiat 500 electric se produce în uzina din Torino.
În sfârșit, italienii fac primul pas: 500 electric este primul model 100% “pe baterii” comercializat în Europa de Fiat. Aspectul exterior păstrează șarmul modelului original, cu silueta care l-a consacrat, cu farurile rotunde (acum full-LED și cu stopurile verticale, dar aduce și câteva noutăți: zona superioară a farurilor pătrunde în capota motorului și ”desenează” luminile de zi, pe laterale a apărut o pereche de semnalizări poziționate sub capotă, iar emblema Fiat din față a fost înlocuită cu sigla 500.
Și gabaritul s-a schimbat vizibil, pentru că noua platformă este mai mare. Astfel, 500 electric adaugă 6 cm în lungime și lățime față de modelul convențional (acum măsoară 3,61, respectiv 1,69 m) și are un ampatament crescut cu 2 cm (2,32 m). Și spațiul interior a primit un boost suplimentar, dat de înlocuirea motorului clasic mai voluminos cu unul electric compact.
Pe lângă spațiu, habitaclul primește și un panou digital de instrumente de 7 inci și un sistem multimedia Uconnect 5 de ultimă generație, cu display tactil de 10,25 inci. Acesta se bazează pe sistemul de operare Android Automotive, permite conectarea wireless prin protocoalele Android Auto și Apple CarPlay și este asociat unei aplicații de smartphone prin care pot fi controlați diferiți parametri ai mașinii de la distanță.
Motorul dezvoltă 118 CP și este alimentat de o baterie Li-ion de 42 kWh, care asigură o autonomie de 320 km în regim WLTP. Italianul poate fi încărcat cu până la 85 kW, suficienți pentru a câștiga 50 km de autonomie în numai 5 minute petrecute la priză. Dacă stă cuplat la priză 35 de minute, 500 electric își încarcă 80% din baterie. În sfârșit, dacă preferi să-l încarci acasă, Fiat îți pune la dispoziție un wallbox opțional pentru curent alternativ, care încarcă complet bateria în 6 ore, cu 7,4 kW pe oră.
Noul model accelerează până la 50 km/h în 3,1 s, până la 100 km/h în 9 s și atinge o viteză maximă de 150 km/h (limitată electronic). Stau la dispoziția șoferului trei moduri de rulare: Normal, Range (care maximizează recuperarea energiei – un fel de ”one pedal” de la Leaf) și Sherpa (care reduce consumul de curent pentru a ajunge în siguranță la prima stație de încărcare).
Șoferul primește un pachet de asistență complet, cu pilot adaptiv, asistent activ de bandă (pereche care ne duce cu gândul la rularea autonomă de nivel 2, deși italienii nu pomenesc nimic despre asta), frânare automată de urgență și asistent de unghi mort.
La viteze mai mici de 20 km/h, 500 electric va ”fredona” piesa Amacord a lui Nino Rota, pentru a avertiza pietonii de apropierea sa. Deh, italienii…
Fiat 500 Electric este disponibil în primă fază într-o serie limitată de 500 unități doar în versiunea convertible și echiparea Prima care include toate ”bunătățile” din cămara Fiat, având un preț de listă de 37.900 euro (cu TVa inclus și Wallbox, fără bonusurile disponibile în diversele țări europene). Însă versiunile ulterioare vor porni de la prețuri mai mici. Pentru a rezerva un 500 electric Prima, trebuie să intrați pe www.fiat.com și să achitați un avans de 500 euro.