Fiat 500L preia elementele fermecătorului Fiat 500 la care adaugă o ofertă de spaţiu neaşteptată pentru un automobil ce poartă această denumire.
- Pret de achizitie avantajos
- interior versatil si spatios
- aspect exterior interesant
- Propulsor depasit moral
- performante dinamice modeste
Categoria monovolumelor compacte şi subcompacte a fost până la apariţia lui Fiat 500L dominată de automobile la care spiritul practic predomina în faţa designului exterior. Fiat a creat un automobil cu un puternic aer retro care se adresează nostalgicilor oferind în acelaşi timp un spaţiu interior impresionant raportat la dimensiunile exterioare. Dimensiunile generoase sunt rezultatul faptului că Fiat 500L împarte platforma cu Punto şi nu cu Fiat 500.
Interiorul este versatil existând numeroase spaţii de depozitare. Spaţiul pe banchetă este generos şi la genunchi şi la cap. Bancheta se pliază fracţionat în spatele scaunelor faţă existând astfel posibilitatea de a mări capacitatea portbagajului de la 343 litri (valoare bună şi în clasa compactă) la peste 1,3 metri cubi. În interior găsim o planşă de bord tipică Fiat, înveselită de elemente vopsite în culoarea automobilului şi de o tapiţerie în culori aprinse pentru scaune şi banchetă. Poziţia la volan este una destul de înaltă, ce oferă o experienţă asemănătoare cu cea dintr-un SUV compact.
Fiat chiar are în plan lansarea unei versiuni crossover ce va avea şi tracţiune integrală. Poziţia înaltă favorizează vizibilitatea şi îi induce şoferului un sentiment de siguranţă. Sentiment îndreptăţit pentru că Fiat 500L a obţinut un scor de cinci stele la testele la care a fost supus de către EuroNCAP. Monovolumul are un grad de protecţie de 94% pentru adulţi şi 78% pentru copii. Acesta are în dotarea standard ABS+EBD, ESP+BAS, airbaguri frontale, laterale şi cortină. Şi la capitolul multimedia Fiat 500L stă bine, interfaţa tactilă Uconnect de 5 ţoli este intuitivă şi poate oferi conectivitate USB, bluetooth pentru audio şi telefon şi auxiliară. Sistemul Eco Drive îţi poate spune cum să conduci mai economic, descărcând datele legate de felul în care conduci.
Este stilul în care vei conduce un Fiat 500L. Asta pentru că indiferent de temperamentul şoferului propulsorul de 1,4 litri şi 95 CP se dovedeşte destul de greu de urnit. Pentru a imprima demaraje decente este nevoie să urci mult în ture asta în ciuda faptului că transmisia cu şase rapoarte este etajată corect. În timpul testului efectuat în traficul bucureştean de week-end consumul afişat a fost de aproximativ 8.5 litri la 100 km. Pentru cei care vor ceva mai multă vitalitate există în ofertă propulsoarele 1,3 Multijet ce are ca avantaj cuplul de 200 Nm şi 0.9 TwinAir de 105CP ce face parte dintr-o nouă generaţie de motoare supraalimentate sub un litru. Atenţie însă, dacă optaţi pentru un motor mai performant şi de ceva dotări opţionale preţul poate creşte simţitor apropiindu-se de 18.000 Euro cu uşurinţă.
Spiritul anilor 60
Fiat a reuşit prin 500L să surprindă încă odată spiritul anilor 60 într-un automobil ce are şi o importantă latură practică. Formele rotunjite şi elementele cromate vor face cu siguranţă din Fiat 500L favoritul celor ce au păstrat spiritul boem şi încă îşi mai fac vacanţele la Vama Veche sau pe plaja Corbu. Meritul designerilor Fiat este de a realiza o maşină care, la fel ca şi 500, pare a fi desenată într-o perioadă în care automobilele erau proiectate de artişti de planşetă şi nu generate de un computer de ultimă generaţie.
Spiritul boem şi spaţiul interior se vând la preţuri ce pornesc de la 12.516 Euro cu TVA inclus pentru varianta 1,4 95 CP POP şi pot ajunge la 18.540 Euro pentru 1,3 Multijet cu transmisie automată şi în echipare Lounge. Volumele de vânzări vor fi făcute probabil de automobile cu preţuri cuprinse în plaja 12-14.000 Euro. Modelul testat 1.4 95 CP Pop Star se vinde la un preţ de 12.880 Euro TVA inclus şi are în dotare Aer Condiţionat, sistemul multimedia cu ecran tactil şi jante de aliaj de culoare gri lucios ce adaugă un plus la aspectul exterior. Deşi este un model ce a fost în mod evident proiectat pentru piaţa din Europa de Vest, la noi piaţa pentru monovolume fiind nesemnificativă, Fiat 500L are potenţial şi în România datorită designului şi preţurilor de bază avantajoase. Printr-o promovare corectă a variantelor entry level Fiat ar putea să fure o parte din clienţii brandului autohton ce optează pentru variante în echiparea superioară a acestuia.
Date tehnice: | FIAT 500L |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4i |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1245/ |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4147/1784/1665 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 343 (1310) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1368 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 70(95)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 127/4500 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 170 |
0-100 km/h [s] | 12.8 |
Consum urban/extra/mixt | 8.3/5/6.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 145 |
1 thought on “Test drive – Fiat 500L 1.4i/95 CP”
doresc sa afisati diagrama puterii si a cuplului in functie de turatie la acest motor