Fiat Automobile se află în primele 10 cele mai bine vândute brand-uri din Europa.
Pentru al treilea an consecutiv, în 2009, a obţinut cea mai scăzută medie a emisiilor de CO2 ale vehiculelor vândute, aceasta fiind de 127,8 g/km (133,7 g/km în 2008). Recordul a putut fi obţinut prin colaborarea cu JATO, unul dintre liderii mondiali în consultanţă și dezvoltare auto.
În clasamentul celor mai „eco” producători, Fiat este urmat de Toyota (130,1 g/km), Peugeot (133,6 g/km), Renault (137,5 g/km), Citroen (137,9 g/km), precum și alţi producători de renume mondial. Lorenzo Sistino, director executiv Fiat, a declarat: „Rezultatul acestei analize importante răsplătește perseverenţa grupului în căutarea soluţiilor inovatoare pentru reducerea emisiilor poluante.
Fiat Automobile – Lider în ecologie
Ţelul nostru este să îmbunătăţim recordul European în reducerea emisiilor prin introducerea unor noi motoare, tehnologii și aplicaţii.”Brandul Alfa Romeo a contribuit și el scăderii emisiilor de CO2 pe întreg grupul Fiat, cu un rezultat foarte bun în anul 2009 (reducere în medie de 18.3 g CO2).
Aceste rezultate pozitive se datorează în principal noilor tehnologii dezvoltate de grupul Fiat, dintre care se remarcă MultiAir (în cazul motoarelor pe benzină) precum și a doua generație a sistemului de injecție MultiJet pentru propulsoarele diesel.
De asemenea, o mare parte din motorizările omologate Euro V dispun standard, începând de la sfârșitul anului 2009, de tehnologia Start&Stop destinată optimizării consumului și a emisiilor în mediul urban. Un alt exemplu al inovației Fiat în domeniul ecologiei cu un potențial imens pe termen lung îl reprezintă noul motor Twin-Air cu doi cilindri, prezentat în premieră anul aceasta la Salonul auto de la Geneva. Cu o capacitate de 900 cmc, noul motor va produce 85 CP și va emite doar 95 g CO2/km.