Privind creșterea numărului de autovehicule înmatriculate în Europa, am fi tentați să credem că producătorii o duc pe roze. Și n-am greși deloc, doar că întotdeauna e loc de mai bine. Grupul Fiat – Chrysler și-a făcut niște calcule, iar rezultatul le-a dat de gândit.
Calculele vizează strategia pe termen lung, iar rezultatul arată că o posibilă fuziune cu un alt mare producător de mașini i-ar putea ajuta să economisească 10 miliarde de dolari pe an. Automotive News Europe a intrat în posesia unei scrisori trimisă de către John Elkann companiei Exor, care deține 29% din acțiunile FCA, în care acesta spunea:”…ai nevoie de doi parteneri pentru un tango, iar cei mai mulți dintre rivalii noștri sunt ocupați să vâneze maile oportunități pe care o perturbare tehnologică le-ar putea crea”.Elkann este membru al familiei Agnelli, fondatoare a grupului Fiat și prin această scrisoare practic confirmă preocuparea grupului italo-american de a-și căuta un colaborator.
Problema nu este numai a grupului FCA, ci a întregii industrii auto la nivel mondial. Continua dezvoltare a noilor tehnologii de rulare automată și conectare între mașini mănâncă o mulțime de resurse financiare. De aceea, o fuziune ar scădea dramatic cheltuielile cerute de cercetările în domeniu și de implementarea tehnologiei pe piață. În plus, amploarea pe care au luat-o vânzările mașinilor plug-in, fie ele electrice sau hibride, impune investiții masive și în acest sector, iar suma costurilor creute de noile tehnologii ar putea consuma resurse uriașe. Mai mult, prezența grupului FCA pe piețele asiatice este foarte slabă, fapt care trebuie corectat printr-o colaborare cu un gigant bine reprezentat mai ales în China. Ce oferă FCA? O prezență foarte solidă pe cele două continente americane și în Europa.
Marile grupuri pe care a pus ochii președintele Sergio Marchionne sunt General Motors, Ford, Volkswagen și Toyota. Firește, mai sunt și coreenii, al căror potențial este uriaș, însă aceștia nu sunt deschiși la ideea fuziunilor cu niciun alt grup. FCA a încercat deja să-i propună gigantului General Motors o colaborare, însă americanii au evitat-o. Deci cine va urma?