Fiat Automobile se află în primele 10 cele mai bine vândute brand-uri din Europa. Pentru al treilea an consecutiv, în 2009, a obţinut cea mai scăzută medie a emisiilor de CO2 ale vehiculelor vândute, aceasta fiind de 127,8 g/km (133,7 g/km în 2008).
Recordul a putut fi obţinut prin colaborarea cu JATO, unul dintre liderii mondiali în consultanţă şi dezvoltare auto. În clasamentul celor mai „eco” producători, Fiat este urmat de Toyota (130,1 g/km), Peugeot (133,6 g/km), Renault (137,5 g/km), Citroen (137,9 g/km), precum şi alţi producători de renume mondial.
Lorenzo Sistino, director executiv Fiat, a declarat: „Rezultatul acestei analize importante răsplăteşte perseverenţa grupului în căutarea soluţiilor inovatoare pentru reducerea emisiilor poluante. Ţelul nostru este să îmbunătăţim recordul European în reducerea emisiilor prin introducerea unor noi motoare, tehnologii şi aplicaţii.”.
Brandul Alfa Romeo a contribuit și el scăderii emisiilor de CO2 pe întreg grupul Fiat, cu un rezultat foarte bun în anul 2009 (reducere în medie de 18.3 g CO2). Aceste rezultate pozitive se datorează în principal noilor tehnologii dezvoltate de grupul Fiat, dintre care se remarcă MultiAir (în cazul motoarelor pe benzină) precum și a doua generație a sistemului de injecție MultiJet pentru propulsoarele diesel. De asemenea, o mare parte din motorizările omologate Euro V dispun standard, începând de la sfârșitul anului 2009, de tehnologia Start&Stop destinată optimizării consumului și a emisiilor în mediul urban.
Un alt exemplu al inovației Fiat în domeniul ecologiei cu un potențial imens pe termen lung îl reprezintă noul motor Twin-Air cu doi cilindri, prezentat în premieră anul aceasta la Salonul auto de la Geneva. Cu o capacitate de 900 cmc, noul motor va produce 85 CP și va emite doar 95 g CO2/km.