Noul model de clasă mică de la Fiat nu a lipsit de la lecția de ecologie. MultiJet II, tehnologie Start Stop, MultiAir T-Jet, toate sunt la dispoziția lui Punto EVO.
Niciun motor din gama noului Punto EVO nu a scăpat de filtrul verde aplicat de înginerii de la Fiat. Motorizările pe benzină sunt disponibile cu tehnologia MultiAir, care, în comparație cu un motor convențional, oferă cu 10% mai multă putere, cu 15% mai mult cuplu, toate cu un consum redus de carburant (10%) și emisii scăzute de CO2 (10%).
Cifrele sunt remarcabile mai ales în con dițiile în care vorbim despre un propulsor aspirat, considerat de mulți producători ca ajuns la limita superioară a eficienței. Noua tehnologie MultiAir este disponibilă atât în formă aspirată (1.4 105 CP) cât și supraalimentată cu turbină (1.4 135 CP).
A doua generație a mo toarelor MultiJet adu ce beneficii asemănătoare în cazul motorizărilor diesel, îmbunătățind semnificativ controlul combustiei cu efecte proporționale asupra consumului și emisiilor de CO2.
Niciun motor din gama noului Punto EVO nu a scăpat de filtrul verde aplicat de înginerii de la Fiat.
Un exemplu foarte bun în acest sens este noul propulsor diesel 1.3 MultiJet II Euro V în versiunea de putere de 95 CP care anunță un consum mixt de 4.2 l și emisii de CO2 de 110 g/km (transmisia automată Dualogic scade consumul până la 4.1 l, iar emisiile de CO2 până la 107 g/km).
Un alt element foarte important în diminuarea consumului și a emisiilor îl reprezintă tehnologia Start&Stop, care oprește alimentarea motorului atunci când mașina este în poziție staționară (spre exemplu la un semafor), repornindu-l la apăsarea pedalei de ambreiaj.
Acest sistem este oferit standard pentru toate motorizările diesel precum și cele pe benzină Euro V. Eco:Drive softul dezvoltat de Fiat pentru a da ocazia șoferilor să își monitorizeze în detaliu stilul de condus este disponibil în continuare și pe Punto EVO. De la lansarea acestui soft peste 50.000 de soferi l-au downloadat, iar 22.000 îl folosesc în mod constant. Rezultatul? Scăderea emisiilor de CO2 cu aproape 1.900 tone în prima jumătate a anului.