Fiat are o lungă tradiție în ceea ce privește sedanurile de familie oferite la prețuri atractive.
FIAT TEMPRA (TYPE 159) 1990-1999
Prezentat la salonul de la Geneva în martie 1990, Fiat Tempra a fost disponibilă ca sedan și break. Era construită pe aceeași platformă cu Lancia Dedra și Alfa Romeo 155. Gama de motoare era similară cu cea de la hatchback-ul care se numea tot Tipo, ca și sedanul actual: 1,4, 1,6 și 1,8 litri pe benzină și 1,9 litri diesel. Tempra s-a produs în Italia, Brazilia și Turcia.
FIAT MAREA (TYPE 185) 1996-2007
Lansat în 1996, Fiat Marea a fost disponibil sub formă de sedan și break. A fost înlocuit la vremea lansării ei atât Tempra cât și modelul de clasă mai mare Croma. Producția s-a desfășurat inițial în Italia, ulterior fiind fabricat și în Brazilia între 1998 și 2007. A fost fabricat și în Turcia la uzina Tofaș pentru piața locală și alte piețe emergente.
Producția în Europa a încetat în 2002, Marea Weekend fiind înlocuită cu Stilo Multiwagon, în timp ce sedanul nu a mai avut un succesor imediat datorită cererii reduse de sedanuri compacte în Europa. Cu o lungime de 4,39 metri, Marea dispunea de motoare pe benzină de 1,6/103 CP, 1,8/114 CP și 2,0 litri/155 CP și de două turbodieseluri de 1,9 litri cu 75 și 100 CP și pentru scurt timp 2,4 litri în cinci cilindri de 132 CP.
FIAT LINEA (TYPE 323) 2007-2015
Construită pe platforma Small LWB utilizată și pentru Grande Punto, Linea este succesorul natural al lui Marea. Cu o lungime de 4,56 metri și un ampatament de 2,60 metri, Linea era cu 50 cm mai lungă decât Grande Punto.
Pentru Europa, Linea a fost disponibilă cu două motoare pe benzină, de 1,4 litri aspirat și 1,4 litri turbo/120 CP și două dieseluri de 1,3 litri și 1,6 litri Multijet/105 CP. Inițial, Linea s-a produs la uzina Tofaș din Turcia și ulterior la uzinele Fiat din Brazilia și India. Cu Linea Fiat s-a întors pe piața din India.
Te-ar putea interesa si