Florent Menegaux, CEO al Michelin, consideră că piața auto va întârzia să își revină, o redresare fiind probabilă abia la finalul lui 2023 sau chiar în 2024.
Într-un interviu acordat Bloomberg TV, Florent Menegaux, director executiv al Michelin a declarat că vânzările de vehicule nu vor reveni la creștere în viitorul apropiat pentru că penuria de semiconductori persistă, războiul din Ucraina induce dezechilibre, în China au reapărut focarele de Covid, iar clienții sunt reticenți să cumpere.
În acest context, șeful companiei producătoare de anvelope care, recent, și-a anunțat extinderea către alte domenii de activitate, este de părere că economia globală va suferi o recesiune ușoară, mai degrabă decât o scădere profundă.
„Așa cum spuneam anul trecut, estimarea mea este că nu ne vom întoarce la o redresare reală înainte de jumătatea anului 2023”, a declarat Florent Menegaux într-un interviu pentru Bloomberg TV. Ba chiar, în opinia oficialului, noile date arată că redresarea pieței auto pare mai probabil să aibă loc în 2024.
În timp ce piața globală de mașini ar putea reveni la nivelul de dinainte de pandemie în 2024, cea din Europa ar putea rămâne în întârziere deoarece consumatorii ezită să cumpere fiind nehotărâți ce tip de vehicul să cumpere pe fondul unor reglementări de mediu mai stricte, care pot afecta valoarea mașinilor lor pe piața second-hand, este de părere Florent Menegaux.
În privința companiei sale, șeful Michelin a menționat că a fost afectată doar indirect de penuria de semiconductori deoarece livrarea unor echipamente utilizate pentru fabricarea anvelopelor a fost întârziată.
În schimb, Michelin trebuie să facă față costurilor tot mai mari de transport și creșterii prețurilor energiei, în special în Europa „unde aprovizionarea va fi dificilă și scumpă”.
În acest context, conform Bloomberg, compania condusă de Menegaux a majorat de trei ori prețurile anvelopelor în ultimele șase luni pentru a proteja marjele grupului de o creștere a costurilor estimată la 2,4 miliarde de euro.
„Din fericire, clienții sunt încă dispuși să plătească pentru anvelopele noastre. (…) Am trecut printr-o acumulare de crize fără precedent. Acum știm cum să funcționăm în acest mediu agitat”, a încheiat Florent Menegaux.
Este demn de menționat că anvelopele pentru mașini noi reprezintă doar 13% din veniturile grupului Michelin. Compania are în plan să genereze miliarde de euro din activități precum producția de celule de combustibil, imprimarea 3D sau materialele compozite. Aceste activități ar trebui, în viziunea șefilor Michelin, să genereze 30% din vânzările grupului până la finalul acestui deceniu.
Grupul Michelin deține în România trei uzine – una la Florești și două la Zalău – și o puternică rețea comercială. Sub umbrela Michelin România sunt produse diferite modele și mărci de anvelope, acestea fiind comercializate printr-o rețea națională de distribuție. De asemenea, o parte din acestea sunt exportate în Europa și America de Nord. Începând cu 2014 România a devenit centrul de coordonare al zonei comerciale din Europa Centrala și de Sud care include state precum Albania, Bosnia Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Croația, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Serbia, Slovenia și Ungaria.