Cei de la Ford par chitiţi să le facă straşnic pe plac iubitorilor de adrenalină şi de cai putere turbaţi. După Focus ST, Mustang, GT şi Raptor, încă o bestie a fost eliberată: noul Focus RS.
Noua divizie Ford Performance nu stă deloc pe tânjeală; la Detroit au lansat, parcă din senin, noul GT, un super car, un hibrid între gusturile europenilor şi cele ale americanilor pentru acest segment. Tot acolo a venit şi noul F-150 Raptor, iar lor li se adaugă hot hatch-urile Fiesta ST şi Focus ST, dar şi muscle car-ul Mustang. Pare a fi ofertă imbatabilă, nu? Şi totuşi lipsea ceva; un model care să facă cinste emblemei RS (purtată în trecut de nu mai puţin de 29 de modele de excepţie). După două generaţii, ultima o adevărată capodoperă de inginerie auto, Ford a lansat la Koln noul Focus RS. Şi cine altcineva putea să introducă mai bine modelul ce se visează iconic dacă nu Ken Block, pilot profesionist, cunoscut mult mai bine pentru afinitatea sa nebună pentru derapajele controlate interminabile.
Noul Focus RS este un model global, adică va fi disponibil în aceeaşi formă pe toate pieţele la nivel mondial. Marea noutate tehnologică pe care o propune este sistemul de tracţiune integrală, soluţie care îl aruncă într-o ligă în care, până nu demult, Subaru şi Mitsubishi tăiau şi spânzurau. Acesta este botezat Ford Performance All-Wheel-Drive, iar pentru reglajele sale de fineţe şi-a adus aportul chiar şi Ken Block, cel care a fost cooptat în echipa de proiectare în calitate de consultant.
Pană la 70% din cuplul motor maxim poate fi distribuit către puntea spate prin intermediul unui diferenţial cu transmisie variabilă, iar fiecare roată în parte poate primi, la nevoie, până la 100% din acesta. Acest sistem împreună cu cel de suspensie care are arcuri cu rate de compresie diferite (soluţie constructivă implementată din motorsport) promit un comportament dinamic cu adevărat impresionant.
Inima noului model este un motor EcoBoost de 2,3 l care dezvoltă peste 320 CP. Este aceeaşi unitate prezentă şi pe noul Mustang, dar cu recalibrări de fineţe. Chiar dacă discutăm despre o motorizare supraalimentată, ni se promite că putem urca turometrul până la 6.800 rot/min într-un sunet impunător, îndelung studiat, al evacuării.