Ford Puma a primit o nouă viață odată cu trecerea printr-un proces de modernizare în special în domeniul tehnologiilor prezente la bord. Cel mai vândut automobil produs în România a fost prezentat astăzi.
Divizia europeană a companiei americane Ford a prezentat astăzi facelift-ul micului SUV Puma. Devenit, în ultima perioadă, cel mai vândut vehicul asamblat exclusiv în România, Ford Puma beneficiază de o evoluție menită să aducă la zi pleiada de sisteme electronice puse la dispoziția șoferilor. Sunt câteva modificări notabile și în zona designului.
Raportul DataForce cu privire la înmatriculările de autoturisme în Europa arată că Ford Puma, SUV-ul de clasă B asamblat la uzina Ford Otosan din Craiova, a ajuns la 159.979 de clienți europeni. În același timp, celălalt SUV de clasă B produs exclusiv în România, Dacia Duster, a fost înmatriculat de 157.135 de clienți din Europa. Cum modelul Dacia Sandero, vedeta absolută a mărcii autohtone deținută e grupul Renault, este acum asamblat în Maroc, Puma a devenit liderul industriei auto românești pe continent. El este, de altfel și cel mai vândut model Ford pe piața europeană.
„Crearea noului Ford Puma a avut la bază dorințele clienților. Din punctul de vedere al Ford Motor Company, această mașină este superioară oricărui concurent din segment. Puma se diferențiază nu doar printr-un design frumos, sexy, dar și prin tehnologiile de ultimă generație. Puma este primul vehicul hibrid produs în România și va fi primul crossover 100% electric asamblat aici. (…) Pot confirma denumirea variantei electrice a Ford Puma (n.n. – care va intra în producție spre finalul acestui an tot la Craiova), care va fi Gen-E”, a declarat Roxana Capătă, Managing Director Ford România.
Conform producătorului, varianta modernizată a crossover-ului Ford Puma are un interior complet nou, afișaje digitale mari, conectivitate de ultimă oră și tehnologii avansate de conducere și asistență.
Astfel, în interior sunt acum vizibile două ecrane de dimensiuni generoase care permit controlul facil al tuturor sistemelor mașinii. Instrumentarul digital de bord de 12,8 inchi poate fi personalizat pentru a afișa informațiile pe care fiecare șofer le consideră utile, în timp ce ecranul tactil central de înaltă rezoluție, de 12 inchi, facilitează vizualizarea și controlul hărților, sistemului multimedia și a funcțiilor precum climatizarea și încălzirea scaunelor.
Noul sistem multimedia SYNC 4 are o putere de calcul de două ori mai mare decât versiunea anterioară și se adaptează pentru a facilita accesul la funcțiile utilizate cel mai mult de șoferi. Recunoașterea vocală înțelege limbajul natural, iar telefoanele inteligente pot fi conectate wireless folosind Apple CarPlay și Android Auto. Tot la capitolul conectivitate trebuie menționată capacitatea mașinii de a primi actualizări OTA (Over-the-Air).
Sistemul audio B&O este disponibil opțional și dispune de 10 difuzoare, printre care un Soundbar pe bord. Confortul și funcționalitatea sunt îmbunătățite de o nouă cotieră glisantă și un volan cu un design sportiv, cu două spițe, cu partea de jos teșită, similar unei mașini de curse.
Tempomatul adaptiv inteligent, cu funcțiile Stop & Go și Lane Centring, accelerează și frânează, ba chiar poate utiliza Predictive Speed Assist pentru a regla viteza de croazieră în viraje, sensuri giratorii și la intrarea sau ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, un sistem de camere video la 360 de grade afișează o vedere panoramică pentru a simplifica manevrele de parcare.
Chiar dacă spațiul interior a rămas cel aferent unei mașini subcompacte – este vorba despre un facelift și nu o nouă generație – noul Puma are caracterul practic al unei mașini mari. Un MegaBox de 80 de litri de sub podeaua portbagajului este suficient de mare pentru a permite stocarea unui mic cărucior de cumpărături dintr-un supermarket. Două seturi de crose de golf pot sta în poziție verticală în portbagaj și, chiar și cu cinci persoane la bord, există mai mult de 450 de litri pentru bagaje, cumpărături sau chiar o cușcă pentru câini.
În exterior, pe lângă coborârea logo-ului pe grila radiatorului, cei de la Ford au decis să doteze mașina cu blocuri optice noi. Iar noile faruri LED înseamnă mai mult decât un design proaspăt și o semnătură luminoasă distinctivă. Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED utilizează Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din față și pentru a lumina virajele. Gama de culori exterioare include acum și Catus Grey alături de deja cunoscutele Frozen White, Agate Black, Solar Silver, Fantastic Red și Desert Island Blue.
Pentru propulsie, clienții Ford Puma pot alege dintre sistemele Mild Hybrid 1.0 EcoBoost – 125 CP, care poate fi cuplat la o cutie manuală cu șase trepte sau la una automată DCT cu șapte rapoarte, 1.0 EcoBoost – 155 CP, disponibil doar în combinație cu cutia DCT, și 1.0 EcoBoost – 160 CP, tot în combinație cu cutia automată, care este disponibil doar pe nivelul de echipare ST.
De altfel, dacă tot am ajuns la capitolul echipări, noul Ford Puma poate fi comandat în patru versiuni – Titanium, ST Line, ST Line X și ST.
În timpul unei prezentări care a avut loc chiar la uzina Ford Otosan din Craiova în urmă cu câteva zile, oficialii companiei au menționat că Puma a fost vândut la nivel european, de-a lungul duratei sale de comercializare, în 560.942 de unități, la clienții români ajungând, între 2020 și 2023, 10.165 de unități.
Deocamdată nu au fost menționate detalii în legătură cu gama de prețuri a Ford Puma Facelift, acestea urmând să fie disponibile în luna aprilie, însă este cert că mașina va intra curând în producție și va ajunge la clienți în al doilea trimestru al acestui an. De altfel, cu ocazia prezentării de la Craiova, oficialii Ford au confirmat că, tot în acest an, va intra în producție și o variantă complet electrică a micului SUV de clasă B. Ca urmare, în 2023, uzina din România va asambla modelele alocate – Transit Courier, Tourneo Courier și Puma – atât în versiuni cu motoare termice cât și complet electrice.
Pentru asamblarea Ford Puma în uzina din Craiova sunt necesare 2.000 de componente și 1.200 de procese tehnologice. Înainte de a ieși de pe linia de asamblare, fiecare model Puma parcurge un traseu care durează 17,3 ore, iar la fiecare 90 de secunde un nou vehicul devine gata de livrare.