Ford celebrează producţia motorului EcoBoost cu numărul cinci milioane. Performanţa a fost atinsă la cinci ani distanţă de la debutul oficial al noii familii de unităţi turbo de ultimă generaţie.
Primele propulsoare EcoBoost care au văzut lumina zilei în 2010 au fost cele de 1,6 litri (în iteraţii de 150 şi 180 CP) şi cel de 2 litri şi 240 CP. Ulterior, motorul de 2 litri a primit noi trepte de putere, 203 CP, respectiv 250 CP, în serviciile lui Focus ST.
În Statele Unite, Ford oferă motoare EcoBoost cu patru şi şase cilindri. Primul dispune de o cilindree de 2,3 litri şi o putere maximă de 314 CP, respectiv 350 CP sub capota lui Focus RS, în timp ce unităţile V6 vin în variante de 2,7 şi 3,5 litri, de peste 300 CP.
Revenind pe Bătrânul Continent, cel mai popular EcoBoost rămâne, însă, fără doar şi poate, micul turbo de 1 litru. Disponibil în variante de 100, 125 şi 140 CP, acesta este asamblat la uzina Ford de la Craiova şi echipează majoritatea modelelor de clasă mică şi compactă a Ovalului Albastru, fiind disponibil inclusiv pentru limuzina Mondeo. Motorizarea de 1,6 litri a fost înlocuită, între timp, de un nou EcoBoost mai eficient, dar la fel de performant, cu cilindreea de 1,5 litri.
Potrivit ultimului recensământ, la nivelul întregului continent, peste 230.000 de maşini Ford înmatriculate în ultimii ani sunt propulsate de best-seller-ul 1.0 EcoBoost.