Categorii: Modele auto noi

Noul Ford EcoSport construit la Craiova are tracțiune 4×4 și un nou diesel

Noul Ford EcoSport, SUV-ul de segment B care va fi produs și la Craiova din această toamnă, a fost prezentat în versiunea pentru piața europeană. Marile noutăți sunt disponibilitatea tracțiunii integrale și apariția unui diesel de 1,5 litri și 125 CP.

Noul Ford EcoSport se va baza în continuare pe platforma lui Fiesta, fiind de fapt un facelift pronunțat al generației actuale și nu un model complet nou. La nivel estetic remarcăm partea frontală redesenată, cu blocuri optice și o grilă trapezoidală inspirate de cele ale fratelui mai mare Edge. Luminile de zi cu tehnologie LED sunt standard, iar jantele au diametrul de 17 sau 18 inch. În plus, acum plafonul poate fi specificat în nuanțe contrastante cu cele ale caroseriei, iar roata de rezervă montată pe hayon a fost eliminată.

Gama de motorizări pe benzină va cuprinde trei variante ale motorului turbo EcoBoost de 1 litru, cu 100, 125 și 140 CP. Toate sunt cuplate standard la o cutie manuală cu șase trepte, o transmisie automată cu șase trepte fiind oferită opțional doar pentru modelul de 125 CP. Motorul de 100 CP va putea fi comandat de la mijlocul anului viitor.

În schimb, paleta de versiuni diesel va fi extinsă cu o variantă mai potentă. Astfel, pe lângă unitatea 1.5 TDCi de 100 CP, Ford EcoSport va fi oferit alături de un nou motor diesel EcoBlue de 1,5 litri și 125 CP, disponibil, în premieră, exclusiv cu tracțiune integrală. Toate celelalte variante, inclusiv cele pe benzină, dispun de tracțiune față. Cuplul maxim este estimat la 300 Nm, iar consumul mediu la 4,5 l/100 km. Transmisia este manuală, cu șase rapoarte. Din 2018, modelul diesel de 125 CP va putea fi comandat și cu tracțiune față. O cutie automată nu este asociată cu niciuna dintre motorizările alimentate cu motorină.

Interiorul a fost complet reconfigurat, în centrul atenției urmând să stea noul sistem multimedia SYNC3 cu display tactil de 8 inch. Acesta este montat deasupra prizelor de aer rectangulare, independent de consola centrală, și va oferi integrare completă pentru dispozitivele compatibile cu standardele Android Auto și Apple CarPlay. În funcție de versiune, lista de opțiuni include, de asemenea, un display color de 4,2 inch și unul de 6,5 inch. Comenzile climatizării și volanul multifuncțional sunt, de asemenea, noi.

Habitaclul beneficiază de o serie de soluţii inteligente de depozitare, inclusiv o podea a portbagajului ajustabilă pe înălţime care poate fi ridicată pentru a oferi un compartiment ascuns voluminos dedicat bagajelor sau poate fi coborâtă pentru a creşte capacitatea portbagajului la 334 de litri.

Ford oferă pentru EcoSport un sistem audio B&O cu 10 incinte acustice, Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil, Blind Spot Information System, Roll Stability Control și climatizare automată. În plus, pachetul ST-Line imprimă un aer sportiv noului EcoSport, grație pragurilor, eleronului, jantelor de 17 inch și a spoilerelor cu design inspirat de la modelele din familia Ford Performance.

Cristi Stefan

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Dacia Duster 4×4, automată, cu sistem hibrid, din 2025

Premieră absolută în gama Dacia. În acest an va fi lansat un Duster 4x4, cu sistem de propulsie hibrid, puntea…

3 ore în urmă

Renault 5 a devenit Car of the Year 2025. Dacia Duster, pe locul 5

Câștigătorul competiției anuale Car of the Year (COTY) a fost anunțat în această dimineață în cadrul unui eveniment desfășurat cu…

5 ore în urmă

Volkswagen: 4,8 milioane de mașini vândute anul trecut, 383.100 complet electrice

Marca Volkswagen, parte a grupului german cu același nume, a comercializat anul trecut 4,8 milioane de mașini, cu 1,4% mai…

9 ore în urmă

Interviu cu Carsten Intra, CEO Volkswagen Comerciale

A studiat ingineria mecanică și administrarea afacerilor la Universitatea din Aachen, apoi, în 2001, s-a angajat la MAN Truck &…

12 ore în urmă

O nouă încercare pentru vehiculul electric solar Aptera

Timp de aproximativ 20 de ani, compania Aptera a încercat să aducă pe piață un triciclu deosebit de economic. Acum,…

o zi în urmă

Cea mai ieftină Dacia Bigster – cum arată și ce oferă pentru 23.000 euro?

23.000 euro pentru un SUV aflat între clasele compactă și medie? Nu sună deloc rău! Dar ce oferă cea mai…

o zi în urmă