Una e să explici capacitățile unui model în cuvinte și detalii tehnice, alta e să-l vezi în acțiune. Ford a ales să-și promoveze viitorul model printr-un clip sugestiv.
Și, deși cuvintele nu-și au rostul, noi o să încălcăm regula și-o să vă povestim puțin despre monstrul din film. E foarte ușor, comparativ cu un pick-up convențional din segmentul său, pentru că utilizează pentru toate panourile caroseriei un aliaj de aluminiu provenit din armată și care îi scade greutatea totală cu 225 kg. De aceea, forțele din elementele suspensiei sunt mult scăzute, fapt care-i permite să abordeze denivelările într-un mod barbar.
Nu-i mai puțin adevărat că și suspensia cu care vine standard varianta Raptor este una specială, cu o cursă mărită și multiple moduri de setare direct din computer. Diferențialul Torsen distribuie perfect la roți puterea dezvoltată de motorul Ecoboost pe benzină, de 3.5 litri.
Acesta înlocuiește vechiul V8 de 6.2 litri și 411 CP, depășindu-l la capitolele performanță dinamică și economie de combustibil. O transmisie automată nou-nouță, cu 10 trepte, completează imaginea unui monster-truck ce va fi eliberat pe șosele începând din această toamnă.
E bine de știut că viitorul model este la fel de adaptat și la rularea pe alte suprafețe, Ford presetând 6 programe capabile să acopere toate condițiile atmosferice și de teren posibile: Normal mode, Street-mode, Weather mode, Mud and sand mode, Baja mode și Rock mode. Până-n toamnă, mai au timp să-i adauge și Moon mode, în ipoteza că va fi ales de NASA ca vehicul selenar.