Combinând ingeniozitatea și agilitatea cu exeperiența unică de condus și eficiența ce caracterizează marca Ford, Fiesta EcoBoost reprezintă un pas major în strategia mărcii pentru Europa.
Ford a scris o nouă filă în istoria industriei auto. Ceea ce acum puțin timp ar fi părut o glumă, a devenit realitate: un motor de doar 1 litru cilindree, performant și economic. 999 cmc și trei versiuni de putere (100 CP, 120 CP și 125 CP).
Consumul mediu declarat pentru versiunea de 100 CP în cazul lui Fiesta este de 4,3 l/100 km (99 g CO2/km emisii poluante), valori care se păstrează și în cazul variantei de 125 CP. Care sunt secretele unui motor pe benzină pe cât de mic, pe atât de performant?
În primul rând unitatea cu trei cilindri, cel mai mic motor construit de Ford momentan, este beneficiara injecției directe de combustibil și a supraalimentării cu turbosuflantă. Toate componentele au fost proiectate din start pentru a fi cât mai compacte, dar să asigure o fiabilitate cât mai bună noului produs.
De asemenea, fenomenul de downsizing a impus regândirea și reproiectarea unor subansambluri, pentru a eficientiza cât mai mult producția lui EcoBoost, dar și alegerea unor noi materiale și aliaje, mai ușoare și mai rezistente. În versiunea de putere de 125 CP, Fiesta etalează exact una dintre caracteristicile care l-au impus în clasa sa: dinamismul.
Cu un cuplu motor maxim de 170 Nm (ce ajunge la 200 Nm cu funcția overboost), noul motor pune în evidență șasiul foarte bine echilibrat al Fiestei. Accelerațiile sunt de-a dreptul surprinzătoare, iar acustic, cu siguranță n-ai zice că ai sub capotă doar trei cilindri.
Combinând ingeniozitatea și agilitatea cu exeperiența unică de condus și eficiența ce caracterizează marca Ford, Fiesta EcoBoost reprezintă un pas major în strategia mărcii
Chiar și cu un ritm ceva mai alert de condus, motorul nu dă semne de slăbiciune, fiind înclusiv pe placul șoferilor ce nu fac din eco un deziderat. Imaginea de care se bucură Fiesta la nivel mondial, pe piețele în care este comercializată, conturează un portret de campion. O sportivă a clasei, un șasiu setat vădit către plăcerea celui care se află în spatele volanului.
Una peste alta, marele avantaj al EcoBoostului este că se dovedește polivalent, reușind un echilibru între sportivitate decentă și economicitate accentuată. Ca să nu mai vorbim de zâmbetul pe care-l vei avea când vei plăti impozitul și asigurarea auto; pentru 999 centimetri cubi. Noul Fiesta nu este un model de nișă. Este destinat unei game de clienți din diferite segmente, de la tradiționalul client de segment B și cel care caută vârful clasei, la cei cu mintea orientată către ecologie sau clienților segmentului C ce s-au reorientat.