Ford Focus C-MAX 1.6 Ti-VCT 125 CP

Mai multă flexibilitate şi mai mult spaţiu, sunt calităţile pe care le aduce noul C-Max, ce se bucură în plus şi de o platformă foarte apreciată provenită de la popularul Focus.

Petru a pregăti o maşină ce trebuie să facă faţă unui segment tot mai efervescent la nivel european şi în care va avea de înfruntat o concurenţă pe măsură, Ford şi-a făcut bine temele şi a lucrat asiduu la fiecare detaliu din componenţa lui C-Max.

Designul exterior este primul şi cel mai vizibil detaliu ce iese în evidenţă la primul contact. Stilul agresiv, complicat şi chiar exagerat la nivelul unor detalii, pare să lase deoparte modestia şi să ţipe din toţi plămânii: priviţi-mă, sunt cool! Este genul de maşină ce nu poate trece neobservată, iar faptul că acest fapt se întâmplă de prea puţine ori monovolumelor, arată că designerii Ford şi-au făcut bine treaba.

Portierele mari cu deschidere amplă, fac ca accesul în habitaclu să fie extrem de facil, chiar şi pentru persoanele mai înalte. Interiorul este spaţios şi pare foarte luminos, în principal din cauza parbrizului enorm şi puternic plonjat. Acest efect se poate chiar amplifica prin plafonul panoramic care se poate comanda opţional.

Modernism vs. utilitate

Bordul este construit într-o manieră futuristă şi este enorm. Celor care nu sunt obişnuiţi cu noul stil Ford, le va fi mai dificil să se cocentreze asupra unor butoane şi comenzi, care, deşi nu sunt ascunse ochiului, sunt umbrite de jocul cu liniile şi formele din care este compus designul complicat al planşei de bord. Plasarea foarte bună a schimbătorului de viteze şi vizibilitatea bună a indicatoarelor de bord sunt elementele esenţiale pe care cel de la volan le va remarca rapid şi le va aprecia.

Scaunele sunt cofortabile şi s-au arătat prietenoase şi după câteva sute de kilometri parcurşi. Foarte bine din punct de vedere al spaţiului stau şi locurile din spate, ce resimt o libertate apreciabilă în zona picioarelor şi a capului. Nu am testat felul în care se simt trei oameni găzduiţi aici, dar suprafaţa banchetei, formată din cele trei scaune alipite, indică faptul că inginerii Ford au ţinut cont de acest scenariu, deloc de neconceput în viaţa unei astfel de maşini. Portbagajul mare este şi foarte accesibil.

Pentru a mări şi mai mult spaţiul destinat bagajelor, dar şi pentru a favoriza transportul obiectelor voluminoase, bancheta spate posedă un sistem ingenios de pliere în două faze, foarte uşor de acţionat chiar şi cu o singură mână. Cele trei scaune care compun această banchetă sunt rabatabile individual pentru a nu trebui să renunţaţi la toate locurile din spate, atunci când va trebui să căraţi bradul de Craciun, soţia şi doi copii. Insonorizarea este bună, dar acest lucru se schimbă la viteze mari, din cauza curenţilor de aer al căror zgomot se face simţit progresiv după ce acul vitezometrului depăşeşte 100 km/h. Suspensia este confortabilă, iar ruliul este la un nivel decent pentru o maşină aşa de voluminoasă.

O surpriză plăcută vine din partea sistemului de direcţie extrem de precis şi foarte potrivit cu ceea ce sugerează aspectul dinamic al întregii maşini. Aș putea să afirm chiar că este unul dintre cele mai bune sisteme asistate electric cu care am mers în ultimul timp. Motorul de 1.6 litri nu este ideal pentru a evidenţia potenţialul acestei maşini, cel puţin din punct de vedere dinamic. Silenţios la turaţii mici, acesta trebuie urcat mult în ture pentru a putea exploata o parte cât mai însemnată din cei 125 CP, ocazie cu care începe să devină mai zgomotos şi mai gurmand.

În condiţii ce nu urmăresc clasarea pe vreun podium, C-Max merge decent având sub capotă acest propulsor, însă capacitatea mare de încărcare pe care o oferă maşina, mă fac să am unele rețineri asupra performanţelor pe care C-Max le va avea atunci când la bord se vor afla cinci persoane şi bagajele lor.

Concluzii

C-Max este un autoturism cu o latură practică deosebit de dezvoltată, iar designul este o completare a calităţilor pe care C-Max le are de oferit în multe situaţii.

Motorul de 1.6 litri pe benzină nu este soluția pentru susținerea performanțelor de top, dar numărul mare de versiuni disponibile inclusiv la capitolul motorizare, garantează că orice capricii vă vor fi satisfăcute în cazul în care C-Max v-a cucerit de la prima privire.

Date tehnice: Ford
C-MAX
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 Ti-VCT
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1300/1860
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4380/1830/1625
Ampatament 2650
Volum portbagaj [l] 550 (1740)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 Ti-VCT
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1596
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 92(125)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 159/4000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 188
0-100 km/h [s] 11.5
Consum urban/extra/mixt 8.7/5.3/6.6
Emisii CO2 [g/km] 154

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top