Nu te mira dacă explozia de mândrie națională care a avut loc la Detroit odată cu dezvelirea viitorului hipercar Ford GT a făcut seismografele să se miște: americanii vor avea în sfârșit o mașină care poate să concureze de la egal la egal cu Ferrari sau McLaren.
Ford a reușit să țină secrete detaliile despre noua lor mașină, chiar dacă existența ei nu mai era de multă vreme o necunoscută întrucât producătorul își anunțase intenția de a concura la Le Mans în 2016 cu un GT nou, iar un astfel de proiect necesită o omologare prealabilă. Însă indiferent la ce ne-am fi așteptat, Ford a mers și mai departe.
Noul GT promite să aibă peste 600 CP dintr-un motor mai mic decât vechiul V8 supraalimentat al generației precedente. Este vorba despre un V6 EcoBoost de 3,5 litri ale cărui cifre nu au fost încă dezvăluite (dincolo de acest prag de 600 CP), însă specialiștii se așteaptă să aibă câte ceva în comun cu motorul prezent pe noul F-150 Raptor, ceea ce înseamnă că n-ar trebui să-I lipsească nici cuplul.
Motorul mai mic aduce cu el și o masă redusă, însă scăderea în greutate se datorează în primul rând folosirii din plin a fibrei de carbon la realizarea structurii de tip monococă dar și a panourilor caroseriei. Restul structurii, atât în față cât și în spate, e realizată din aluminiu.
Însă adevăratul șoc îl reprezintă designul. Partea din față aduce aminte de clasicul GT40, dar restul mașinii provine 100% din viitor. Chiar și stând pe loc, mașina pare lipită de suprafața pe care se află, fiind extreme de lată și de scundă. Partea din spate este dominată de cele două evacuări cu un diametru de țeavă de tun, însă Ford GT vine și cu elemente aerodinamice active ce se fac remarcate doar la anumite viteze.
Interiorul este surprinzător de simplu, cu un volan tăiat la două capete, două ecrane cu dimensiuni generoase și un tunel central extrem, extrem de îngust. Probabil că aspectul interiorului se află într-o oarecare contradicție cu flamboaianța exteriorului, însă toate celelalte lucruri sună atât de bine, încât nimănui nu o să-i mai pese de asta.
Trebuie spus că mașina prezentată la Detroit este, deocamdată, un concept, chiar dacă nu ne așteptăm să vedem prea multe modificări de ordin estetic pe variant finală. Dacă așa se va dovedi că stau lucrurile, Ford are toate șansele să-și impună noul supercar atât pe piața autohtonă, acolo unde se va duela cu viitorul Chevrolet Corvette, dar și în restul lumii unde îl așteaptă o concurență mult mai stufoasă în persoana unor nume clasice precum noul Ferrari 458 turbo (488 GTB).