Test drive Ford Kuga 2.0 TDCi – Primul SUV european de la Ford

Primu SUV european marca Ford incearca sa capitalizeze pe platforma compacta oferita de Kuga. Ca de obicei dinamica ramane un atuu important pentru americani.

  • Comportament on-road
  • Exterior foarte reusit
  • Portbagaj mic
  • Suspensie prea dura pentru un SUV compact

Acesta este Kuga, primul SUV european Ford, dacă omitem din ecuație modelul Maverick, o încercare modestă a americanilor de a face față atacului orchestrat atunci de Tucson și condus de RAV-4.

Victima modei

Kuga s-a născut într-un segment care, în Europa, urcă fulminant în ultimele luni, rata de creștere la nivel european a SUV-urilor compacte în august 2008 fiind de 9.6%, în contextul în care piața SUV-urilor mari cunoaște o scădere dramatică de 44.4%. Construit, ca și Tiguan, liderul segmentului, pe platforma unei compacte modificate la nivelul suspensiilor, Kuga îmbină ușurința manevrării în oraș cu libertatea conferită de un SUV.

Ca și Tiguan sau C-Crosser, Kuga se conduce cu minimum de efort în oraș, iar garda la sol și poziția la volan înalte permit reperarea locurilor de parcare cu ușurință și abordarea acestora în spatele bordurilor înalte sau a gurilor de canal.

Singura nemulțumire, valabilă în cazul întregului segment, ar fi vizibilitatea în lunetă când mașina nu este dotată cu senzori de parcare. Urmând exemplul liderului segmentului, Kuga poate fi dotat cu un acoperiș din sticlă, însă spre deosebire de Tiguan acesta nu se deschide.

Alles Gute kommt von den Deutschen

Într-adevăr, toate lucrurile bune vin din Germania. Kuga este un etalon în ceea ce privește ergonomia și precizia cu care mașina a fost proiectată.

În primul rând, locurile unu și trei de pe banchetă sunt dotate cu măsuțe escamotabile pe care se pot așeza o carte, un laptop, dar și o sticlă mică sau o doză de băutură. Spătarul scaunului  incorporează un suport pentru două pahare și cot. Volumul standard de 360 de litri al portbagajului poate fi accesat în două modalități: prin luneta care se deschide separat de restul ușii și prin intermediul ușii convenționale.

Pe marginile portbagajului se află cusute două benzi elastice de mici dimensiuni care ancorează sticle sau alți recipienți fragili și previn răsturnarea lor. Postul de conducere este “îngropat” în spații de depozitare, de la cotiera centrală imensă și până la fețele ușilor care sunt prevăzute cu două fante în care se pot depozita obiecte voluminoase (agende, CD-uri) sau telefoane mobile.

Pe consola centrală, designerii au conceput un spațiu dedicat cardurilor de acces în parcări sau altora de dimensiuni apropiate. Acesta este secondat de zona învecinată schimbătorului de viteze, dedicată unei serii de fante perfecte pentru a găzdui mărunțisul atât de necesar la hypermarket.
[_newpage_]
Planșa de bord, dispunerea comenzilor este aceeași (din păcate?!?) ca la C-Max, fiind în consecință ușor de reperat. Butonul Ford Power este plasat la îndemână, lângă butonul de avarie, iar frâna de mână, parcă preluată de la Volvo C30, oferă o priză bună. Pe fața de ușă, comutatoarele pentru geamuri sunt așezate ca la Mondeo, ușor înclinate spre șofer, ceea ce îi permite acestuia un bun acces la comenzi chiar dacă este foarte scund. Umerii ușilor sunt astfel fasonați la convergența cu geamurile încât pasagerii își pot sprijini coatele fără a amorți. Mai mult decât atât, materialul folosit în acea zonă este unul moale, plăcut la atingere.

Tehnologie de vârf

Butonul Ford Power și cardul de acces sunt ușor de utilizat, chiar dacă fără cheia metalică ascunsă în card încă nu se poate deschide capota. Timoneria cutiei de viteze este exemplară, în treapta de viteză schimbătorul neavând joc. În regim de exploatare urban consumul nu “sare” de 9,4-9,7 litri, în timp ce în afara orașului se pot atinge și valori de 6-7 litri/100 km. La cele 1613 kg, Kuga este surprinzător de agil. Poate din cauza cuplului de 320 Nm furnizat de motorizarea diesel de 136 CP și 2 litri.

Sentimentul că te afli la volanul unei compacte năucește când șoferul realizează că se afla cu 8 cm mai sus decât într-un Focus. În teren accidentat, frumosul SUV desenat în limbaj Kinetic poate ataca pante de 21 de grade și lăsa în urmă pe cele cu înclinație de 25. Acesta este meritul tracțiunii integrale care poate livra până la 50% din putere roților spate, chiar dacă în mod normal tracțiunea se realizează prin puntea față.

Date tehnice: Ford
Kuga
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 TDCi
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1540/2130
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4440/1840/1710
Ampatament 2690
Volum portbagaj [l] 360 (1355)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 TDCi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1997
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 100(136)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 320/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 182
0-100 km/h [s] 10.6
Consum urban/extra/mixt 8.1/5.4/6.4
Emisii CO2 [g/km] 159

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top