Ford a confirmat oprirea vânzărilor lui Ford Kuga PHEV datorită problemelor legate de supraîncălzirea bateriei, conform informațiilor publicate de revista britanică Autocar.
Revista britanică Autocar informează că Ford a publicat o declarație în care admite câ vânzările lui Ford Kuga PHEV produse până la data de 26 iunie au fost suspendate temporar.
Declarația mai spune că “informații din piață indică că patru mașini au luat foc și această problemă este legată de supraîncălzirea bateriei de voltaj-înalt”.
Ford nu doar a oprit de la vânzare modelele Ford Kuga PHEV ci i-a și informat pe cei care au cumpărat mașina să nu mai încarce bateria “până la noi instrucțiuni”. De asemenea, clienților li s-a spus să conducă mașina în modul EV Auto.
Ford a emis deja o rechemare pentru toate modelele afectate dar încă nu se știe cât de serioasă este problema. Unele informații sugerează că o posibilă cauză ar fi modulul de încărcare al bateriei.
Ford admite că supraîncălzirea ar putea apărea “când mașina e parcată și lăsată nesupravegheată sau când este încărcată”.
Nu este clar de asemenea de ce problemele afectează doar mașinile produse până în 26 iunie. Se pare că sunt afectate până la 27.000 mașini.
Ford Kuga PHEV se vinde și în România de câteva luni și începe de la un preț promoțional de 33.650 euro cu TVA fără bonusuri pentru echiparea Titanium. (include discount de 2.700 euro). Nu știm câte mașini sunt afectate în România dar conform informării de la Ford dacă aveți o astfel de mașină nu o mai puneți la încărcat.
Incendii provocate de supraîncălzirea bateriilor au mai avut loc la modele full electrice dar este surprinzător că acest fenomen apare și la o mașină Plug-In Hybrid care nu se încarcă la stații de curent continuu DC de mare putere de peste 50 kW ci la stații de curent alternativ de putere relativ mică, 6,6 kW.
Ford Kuga PHEV are o baterie de 14,4 kWh brut respectiv 10,6 kWh net.
Sursa: Autocar