Ford lansează a patra generație Focus la 20 de ani de la debutul modelului!

Ford va rechema la service 1,3 milioane de maşini model Focus

Ford Focus și-a dezvăluit astăzi cea de-a patra sa generație. Un model conceput de la zero, primul care folosește noua platformă globală a mărcii, Ford C2, care stabilește noi repere în segment din punct de vedere aerodinamic, este mai sportiv și vine cu o mulțime de noutăți din punctul de vedere al tehnologiilor avansate pe care le înglobează.

Designerul șef Domenico Tonello a pus accent pe aerodinamică din rațiuni legate de reducerea consumului de combustibil (-10% față de precedenta generație), dar și pentru a conferi mașinii o imagine mai sportivă. Și au cost obținute coeficiente de vârf în segment: 0.250 pentru versiunea Focus cu 4 uși și 0.273 pentru versiunile cu 5 uși, față de 0.3 anterior.Din perspectiva dimensiunilor, avem o creștere a lungimii hatchback-ului cu 18 mm, până la 4.376 mm și cu 108 pentru break-ul care poartă denumirea Tournament (4.664 mm), în timp ce înălțimea s-a redus cu 15 (1.469 mm), respectiv 20 (1.485 mm) de mm. În amble cazuri, lățimea mașinii a crescut cu doi mm, până la 1.825 mm.

Ford Focus

Limbajul de stil a evoluat, capota este mai lungă ca urmare a mutării cu 94 de mm mai în spate a montanților A, linia dinamică este completată de deja tradiționalul acoperiș plonjat, iar consolele mai scurte și poziționarea spre spate a cabinei, ca și panourile cu linii sculpturale tensionate, determină o imagine puternică și dinamică.  În zona fronatlă remarcăm grila de mai mari dimensiuni (dar care păstrează caracteristicile deja tipice mărcii) așezată între blocurile optice cu orientare orizontală care, la fel ca în cazul stopurilor, sunt așezate cât mai înspre lateral posibil pentru a îmbunătăți prezența și imaginea mașinii.Stopurile sunt acum împârțite în două zone, oferind posibilitatea deschiderii versatile a hayon-ului, în timp ce tehnologia LED permite o semnătură luminoasă distinctă ușor de recunoscut atât în timpul zilei, cât și noaptea.

Focus oferă o paletă de 13 nuanțe pentru caroserie și un spectru amplu de opțiuni pentru fiecare dintre versiunile Active, Titanium, ST-Line și Vignale. Spre exemplu, Active are o gardă la sol ridicată și elemente de protecție la nivelul aripilor și ușilor laterale, dar și scuturi acoperite într-o nuanță argintie, contrastantă, difuzorul posterior agresiv al lui Focus ST-Line se asortează cu eleronul funcțional montat în continuarea plafonului. în timp ce decupajelelargi din grila frontală și din spoiler permit observarea unor elemente ale compartimentului motor, iar inserțiile specifice în formă de aripi ST-Line din zona laterală a barei față direcționează fluxul de aer spre prizele frontale.În cazul lui Focus Vignale, linia frontală continuă pe întreaga lățime a mașinii este concepută pentru ca mașina să aibă o prezență artizanală, desprinsă din lumea bijuteriilor. Inserțiile și ornamentele satinate pe barele longitudinale de plafon, în zona frontală și în partea laterală inferioară a ușilor completează grila frontală specifică Vignale.

Ford Focus

Habitaclul vine cu un design simplificat, mai mult spațiu, ca urmare a creșterii ampatamentului cu 53 de milimetri, astfel că spațiul pentru genunchi este mai mare cu mai mult de 50 de milimetri față de generația anterioară Focus și ajunge la o valoare-record în segment: 81 de milimetri. Notăm și un plus de calitate a materialelor, cu o imagine premium și elemente inspirate din lumea bijuteriilor, precum sticla șlefuită și finisajele perlate. La fel ca la exterior, interioarele tuturor variantelor de personalitate ale noului Focus oferă elemente și materiale unice care disting caracterele fiecăruia în parte: lemn de esență fină și piele premium pentru versiunea Vignale, inserții cu efect fibră de carbon și cusături roșii pe ST-Line și materiale texturate și mai robuste pentru varianta Active.

Ford Focus

Tehnologii de nivelul 2

Ford a dotat modelul cu tehnologii sinonime cu nivelul 2 de automatizare auto. Pachetul Ford Co-Pilot 360 îmbunătățește nivelul de protecție în caz de accident, experiența de șofat și ușurează manevrele de parcare. Acesta include tempomat adaptiv (funcționabil până la 200 km/h) cu Stop&Go și fixare a mașinii pe centrul benzii de rulare, faruri adaptive cu lumini predictive în viraje și expunere a indicatoarelor rutiere, fdunc ție anti-orbire pentru faza lungă automată. Focus este, de asemenea, primul vehicul Ford din Europa care oferă un sistem Head-Up Display (HUD), și vine cu un câmp vizual extrem de larg (6 pe 2.5 grade) și luminozitate ajustabilă în 16 trepte. În funcție de echipare, selecția de informații proiectate pe ecran include viteza de rulare (singurul element prezent constant pe HUD), informații despre indicatoarele rutiere sub incidența cărora cade zona de rulare, informații venite dinspre tempomatul adaptiv, indicații de navigare, indicatorul care anunță necesitatea schimbării de trepte, informații legate de sursa audio și alte notificări de urgență.

Noul Focus dispune și de Sistemul de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor și a bicicliștilor, asistență activă de urgență la nivelul direcției, sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort cu alertă la traficul perpendicular, cameră de marșarier cu unghi vizual larg, alertă la intrarea pe sens interzis,și Ford MyKey. Aceasta poate opri apelurile telefonice primite, poate restricționa viteza maximă de rulare, poate preveni dezactivarea sistemelor de asistență și de siguranță activă, poate reduce nivelul maxim al volumului audio sau poate dezactiva complet sistemul audio dacă pasagerii mașinii nu poartă centuri de siguranță. În fine, Focus Active Park Assist 2 identifică locurile libere și permite parcarea automată. El este activat prin mutarea selectorului de transmisie al cutiei automate în poziția N (Neutral) și prin apăsarea unui buton dedicat aflat pe consola centrală.Sistemul este capabil să parcheze în spații cu doar 110 centimetri mai lungi decât mașina și în pantă/rampă de până la 12 grade. Grație acestor sisteme, dar și a faptului că noua platformă C2 permite o creștere cu 40% a forțelor disipate de zona frontală a mașinii în cazul unui impact, i-a determinat pe oficialii companiei să anticipeze că noul model va reuși să obțină punctajul maxim la testele EuroNCAP.

Energie superioară

Noul Focus beneficiază de un șasiu nou și o variantă îmbunătățită a suspensiei spate independente cu brațe inegale (SLA), pentru un plus de confort. Versiunile Wagon beneficiază de o geometrie specială, pentru a păstra agilitatea mașinii atunci când portbagajul este plin și a maximiza spațiul acestuia. În ofertă există și o configurație cu bară de torsiune ultraușoară a suspensiei spate, îmbunătățită cu ajutorul arcurilor vectoriale (force vectoring spring technology) – tehnologia patentată de Ford disponibilă pe noua generație Fiesta ST și care a fost concepută pentru a completa oferta tehnică în cazul versiunilor echipate cu motoarele 1.0 EcoBoost și 1.5 EcoBoost, care sunt mai ușoare decât cele echipate cu motoare diesel.

Rafinamentul versiunilor cu 5 uși este completat de aplicarea, în premieră, a tehnologiei Ford CCD (Continuously Controlled Damping). Sistemul monitorizează la interval de două milisecunde starea suspensiilor, a șasiului, a direcției și a frânelor, ajustând răspunsul amortizoarelor pentru o calitate superioară a ținutei de drum. În plus, el permite acum utilizarea tehnologiei Drive Modes. Modurile de rulare Normal, Sport și Eco sunt oferite în premieră pe Focus, permițându-le șoferilor să adapteze imediat răspunsul pedalei de accelerație, comportamentul transmisiei automate cu opt trepte, servodirecția asistată electronic (Electronic Power Assisted Steering sau EPAS) și caracteristicile tempomatului adaptiv. În versiunile echipate cu sistemul CCD, Focus oferă, de asemenea, modurile de rulare suplimentare Comfort și Eco-Comfort, care vor personaliza și mai mult caracterul suspensiei.

Noul Focus vine și cu un nou sistem de servodirecție asistată electronic și este dotat cu Torque Steer Compensation. Un alt debut este o versiune dezvoltată intern a sistemului Ford de control al stabilității (Stability Control), împreună cu modulul de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control), în timp ce noul Electric Brake Booster, care permite o creștere mai rapidă a presiunii la nivelul frânelor și este disponibil pe anumite versiuni, a permis reducerea distanțelor de frânare de la 100 km/h la 0 cu până la un metru.

Noua platformă Ford C2 permite o creștere a rigidității torsionale cu 20% comparativ cu generația anterioară, iar cel al gradului de rigiditate al punctelor individuale de atașare a suspensiilor cu până la 50%. Modelul a preluat și o metodă inovatoare de creștere a rigidității structurii posterioare, dezvoltată pe Ford Focus RS: o spumă extrudată este introdusă în formă umedă într-o cavitate din zona inferioară a structurii mașinii în timpul procesului de asamblare,  aceasta se întărește și își extinde apoi volumul la căldură în timpul procesului de uscare a vopselei, permițând o rigiditate locală laterală cu 10% mai mare în contextul unei mase suplimentare minime.

Spațios și conectat

Mai spațios și practic, interiorul oferă și un nivel superior de conectivitate. Focus introduce FordPass Connect dedicat clienților europeni, care transformă mașina într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Acesta permite accesul la Live Traffic oferite prin sistemul de navigație și streaming audio sau video, dar și, prin aplicația mobilă FordPass, la alte servicii suplimentare: localizarea mașinii, statusul acesteia (nivelul combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor, etc.), acces de la distanță în mașină și pornire de la distanță, funcția eCall, prin care se apelează automat la serviciile de asistență pentru situațiile de urgență.

Noul Focus este dotat și cu placă de încărcare wireless, sistemul multimedia SYNC3 cu conectivitate Bluetooth, touchscreen de 8 inch care poate fi operat prin gesturi familiare precum pinch sau swipe și le permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația, sistemul de climatizare și telefoanele conectate cu ajutorul unor comenzi vocale simple. Noul sistem audio B&O PLAY este dotat cu 10 difuzoare cu o putere maximă de 675 de wați, subwoofer de 140 de milimetri montat în zona portbagajului și un difuzor de medii așezat în centrul planșei de bord.

Cinci motoare pe benzină și trei diesel

Clienții pot alege dintr-o gamă de 8 variante de motorizare Ford EcoBoost pe benzină și Ford EcoBlue diesel, care respectă normele Euro 6 conform procedurii WLTP, și beneficiază standard de sistemul automat Stop&Go. Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost este oferit în versiuni de 85 CP, 100 CP sau 125 CP și a fost îmbunătățit pentru a obține un nivel de emisii de 107 g/km pe versiunea cu cinci uși, în timp ce noul 1.5 EcoBoost este oferit cu 150 CP sau 182 CP și are un nivel al emisiilor care pornesc de la 122 de grame/km pe aceeași versiune.

Noile motoare Ford EcoBlue turbodiesel sunt oferite în variantele 1.5 de 95 CP și 120 CP. Ambele dezvoltă un cuplu maxim de 300 Nm și emisii care coboară până la nivelul de 91 de grame/km pe versiunea cu cinci uși. Motorul 2.0 EcoBlue produce 150 CP, un cuplu de 370 Nm și emisii de 112 grame/km în același caz.

Noua transmisie cu opt trepte dezvoltată de Ford asigură schimburi foarte rapide ale treptelor și este dezvoltată pentru a optimiza și mai mult consumul de carburant și performanțele de top. Disponibilă împreună cu motoarele 1.0 EcoBoost de 125 CP, 1.5 EcoBoost de 150 CP, 1.5 EcoBlue de 120 CP și 2.0 EcoBlue de 150 CP, această transmisie oferă sistemul Adaptive Shift Scheduling, care monitorizează stilul de condus al fiecărui șofer pentru a optimiza momentul schimbării de treaptă, și Adaptive Shift Quality Control, care analizează informațiile venite dinspre vehicul și dinspre mediul înconjurător pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbări line de treaptă în mod consistent. Clienții mai pot opta și pentru noile versiuni ale transmisiilor manuale cu șase trepte.

Noua generație Ford Focus se va comercializa din septembrie 2018 și, potrivit Auto, Motor und Sport în Germania va avea un preț de start de 18.700 de euro.

 

 

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top