Preşedintele şi directorul executiv al companiei Ford, Alan Mulally, a lansat producţia de serie a celui mai mic motor Ford – un motor EcoBoost de 1,0 l, cu turbocompresor şi injecţie directă care îşi va face debutul în Europa în prima parte a anului 2012 şi care va fi disponibil ulterior la nivel mondial.
Ford a anunţat că, în momentul în care motorul EcoBoost de 1.0 l, cu 3 cilindri îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus, va produce 125 CP, furnizând, în acelaşi timp, o peformanţă de 114g/km emisii de CO2 , – adică, un nivel extrem de scăzut al emisiilor, neegalat de concurenţă.
Versiunea de 100 CP a acestui motor va demonstra performanţe clare de lider de clasă din punctul de vedere al emisiilor de CO2 (109g/km). “Noul motor EcoBoost de 1,0 litri – şi întreaga noastră familie de motoare EcoBoost – reprezintă progrese tehnologice care oferă putere, consum redus şi emisii de CO2 reduse prin intermediul supraalimentării şi injecţiei directe,” a declarat Mulally.
“Aceste motoare oferă clienţilor Ford vehiculele economice din punct de vedere al consumului pe care aceştia şi le doresc şi le preţuiesc, în acelaşi timp contribuind la reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil”. În cadrul evenimentului amintit, lui Mulally i s-au alăturat Hannelore Kraft, primul ministru al landului Rinul de Nord-Westphalia, Germania, şi Elfi Scho-Antwerpes, primarul oraşului Koln.
Ford a declarat că a investit 134 de milioane de euro (200 milioane dolari americani) în dezvoltarea unei linii de producţie high-tech specială la Fabrica de motoare din Koln, pentru a produce acest motor. Cei 870 de angajaţi ai fabricii vor produce până la 350.000 de motoare EcoBoost pe an.
Capacitatea de producţie la nivel european ar putea creşte până la 700.000 unităţi pe an, având în vedere faptul că, în ceea ce priveşte fabricarea noului motor EcoBoost de dimensiuni mici, noua fabrică de motoare din Craiova, România, se va alătura fabricii din Koln, în producţia noului motor EcoBoost de 1,0 l, în prima parte a anului 2012.
În următorii ani, Ford anticipează o extindere a producţiei în afara Europei, pentru a putea furniza motoare EcoBoost clienţilor din întreaga lume, dar şi o producţie globală de până la 1,3 milioane de motoare EcoBoost de 1,0 litri pe an.