Succesul lui Mondeo s-a bazat întotdeauna pe cele patru calităţi esenţiale: spaţiu, dinamică, fiabilitate şi costuri mici de întreţinere. Adaugă acum şi un plus de rafinament.
Lansat în 1993 şi distins în 1994 cu titlul „Maşina Anului în Europa“, Ford Mondeo s-a vândut de atunci în peste patru milioane de exemplare. Acum, Ford Mondeo face lift 2010 este disponibil publicului din România cu un plus de rafinament datorat celor mai noi restilizări. Puteţi alege între trei variante de caroserie, şase versiuni de motorizare, trei transmisii şi patru nivele de echipare.
Kinetic style
Ca design, noul Mondeo păstrează spiritul dinamic al maşinilor Ford, care se înscrie în filosofia Kinetic Design a mărcii. Mondeo impresionează de la prima vedere, fiind o maşină ce combină designul unei sportive cu cel al unei limuzine de lux. La exterior avem acum tehnologia cu LED şi câteva modificări care sunt greu perceptibile de un ochi neavizat.
Pentru oameni mari
La interior, poţi opta acum între patru nivele de echipare, fiecare adresându-se unei categorii de clienţi. Prima, Ambiente, este pentru cei care caută un preţ excelent fără a neglija însă confortul. La polul opus se află echiparea Titanium, care este apreciată de cei mai pretenţiosi, lista de dotări de care dispune fiind mai mult decât generoasă. Indiferent de nivelul ales, însă, Mondeo face lift oferă un plus de rafinament întâlnit mai rar la clasa sa.
În materie de siguranţă, Ford nu a făcut compromisuri. Inteligent Protection System oferă ultimele inovaţii pentru asistarea şoferului sau pentru protecţia pasagerilor: airbag pentru genunchi, airbag-uri cortina, frontale, laterale şi volan retractabil.
Fiind un familist convins, Ford Mondeo a primit certificarea grupului german TÜV Rheinland pentru “Interior testat contra alergiilor“. Astfel, toate componentele cu probabilitate de contact direct şi prelungit cu pielea, cum ar fi volanul, husele scaunelor, covoraşele şi centurile de siguranţă, au fost testate dermatologic.
La volan, poţi sta cât de jos îşi permite configuraţia unei maşini de clasă medie, numai bine cât să ştii îndeaproape ce se întâmplă cu maşina pe asfalt. Volanul multifuncţional confortabil şi poziţia ridicată a schimbătorului de viteze asigură un condus relaxant.
Printre aspectele pozitive de care se bucură pasagerii din spate se numără şi fantele de aerisire ale sistemului de climatizare, montate la nivelul montanţilor B. Bancheta este bine profilată, pasagerii călătorind confortabil chiar şi pe distanţe mai lungi. Spaţiul la nivelul capului este mai mult decât suficient, astfel că nici persoanele de peste 1,85 m nu riscă să atingă plafonul.
Surpriza
Cea mai mare surpriză în cadrul testului a venit de la modul cum se conduce Mondeo 2.0 TDCi 163 CP, cu transmisia automată cu 6 trepte şi dublu ambreiaj, denumită Power Shift. Aceasta este disponibilă şi pentru motorizarea diesel care dezvoltă 140 CP şi pot declara fără nicio reţinere că este una dintre cele mai reusite transmisii din segment. Reuşeşte să îmbine cu succes dinamica şi confortul, şi asta în condiţiile în care consumul de carburant extraurban s-a situat în jurul valorii de 6 l/100 km.
Modul ECO este un adevărat instructor care te asistă să conduci economic şi, graţie unui software, îţi poţi îmbunătăţi stilul de conducere. Odată selectat acest mod şi purtându-mă blând cu pedala de acceleratie, la 90 km/h în treapta a şasea, computerul de bord afişa valoarea de 4,7 l/100km.
Într-un ritm de condus mai alert şi cutia în modul sport, m-am bucurat de schimbarea la timp a treptelor şi de o frână de motor cum rar am mai întâlnit la modelele din această clasă. Direcţia este o plăcere pe drumurile virajate, iar suspensia este calibrată pentru a asigura o călătorie confortabilă chiar şi pe asfaltul plombat al patriei. Şi un ultim argument “De ce Mondeo“: pentru numai 850 euro cu TVA, poţi beneficia de garanţia extinsă de 4 ani sau 100.000 de km.
Date tehnice: | Ford Mondeo |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 TDCi |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1550/2120 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4850/1886/1470 |
Ampatament | 2850 |
Volum portbagaj [l] | 535 (1390) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 TDCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1997 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 120(163)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 340/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 215 |
0-100 km/h [s] | 9.5 |
Consum urban/extra/mixt | 7.2/4.7/5.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 149 |