Ford Mondeo 2.2 TDCi 200 CP face lift

Atacat fiind de Opel Insignia și, mai ales, anticipând lansarea noului Volkswagen Passat, Ford propune un facelift pentru Mondeo, cu darul de a-i induce o imagine premium. În același timp, noile motoare 2.0 EcoBoost și 2.2 Duratorq TDCi accentuează caracterul sportiv.

  • Cel mai spatios model de clasa medie
  • comportament dinamic reusit
  • Pret de achizitie mare
  • lista de motorizari putea fi mai generoasa

Mondeo are o tradiție îndelungată în clasa medie europeană, fiind, mai ales la ultimele două generații, un exemplu în materie de design. Dar viața în acest segment nu este deloc ușoară, pe lângă concurența tradițională (reprezentată de Passat, Insignia, Laguna sau chiar Avensis), vânzările fiind afectate și de monovolumele și SUV-urile compacte, care oferă modele polivalente la prețuri comparabile cu berlina medie. Tocmai de aceea, principalii actori ai segmentului trebuie să facă eforturi din ce în ce mai mari pentru a-și păstra cotele de piață. Ca urmare, recentul facelift suferit de Mondeo este mai mult decât nimerit.

Mai sportiv, mai echipat, mai aproape de premium – iată, pe scurt ce înseamnă noul Mondeo. La exterior, cele mai importante modificări se observă la partea frontală, unde gurile de aerisire trapezoidale accentuează caracterul sportiv. În plus, unele variante de echipare le au cromate, fapt ce contribuie la imaginea premium. Luminile de poziție cu leduri aduc un aer proaspăt, în timp ce proiectoarele continuă inspirat tema trapezului. 

În lateral, semnalizatoarele au fost mutate pe oglinzi, în locul acestora fiind montate ornamente grilă. Dacă până acum cromul era prezent doar la partea inferioară a geamurilor laterale, noul model are crom și către pavilion, întregind aspectul de lux. În spate, principala modificare este la nivelul stopurilor, care au devenit mai mari, mai unghiulare și au căpătat leduri.

La interior, noutățile sunt consola centrală și fețele ușilor redesenate, alături de materialele noi și asortate interesant. Am admirat un interior cu piele cognac, care ar fi putut fi traslatat cu ușurință în orice model premium.

Din punct de vedere dinamic, cele mai interesante sunt cele două motoare mari, diesel și benzină, pe care le-am și condus, montate în premieră pe Mondeo. Noul Mondeo este primul model Ford din Europa care prezintă o versiune de 240 CP a motorului de 2.0 litri EcoBoost, benzină. Acesta se alătură motorului de 203 CP deja disponibil în Mondeo şi în noile S-MAX şi Galaxy. 
Noua familie globală a motoarelor Ford EcoBoost prezintă injecţia directă de benzină, turbocompresie şi supape duble cu distribuţie variabilă, rezultând un consum de combustibil şi emisii CO2 reduse cu până la 20%, în comparaţie cu motoarele convenţionale pe benzină care asigură putere similară. Acest lucru se traduce în emisii medii de CO2 de numai 179 g/km. În comparaţie cu grupul motopropulsor automat precedent, de 2.3 litri cu 161 CP al vechiului Mondeo, emisiile CO2 sunt reduse cu 19%, chiar dacă noul motor de 2.0 litri are cu aproape 50% mai multă putere şi cuplu mai mare cu 60%. 

Într-adevăr, este funny să ajungi la 100 km/h în doar 7,5 secunde, dar, în același timp, trebuie să urmărești cu atenție nivelul rezervorului de benzină. Din păcate, nu le poți avea pe amândouă, iar o asemenea mașină este dificil de păstrat în limitele legale de viteză.

Mondeo introduce şi versiunea nouă a motorului diesel de 2.2 litri Duratorq TDCi, puterea maximă de 200 CP făcându-l cel mai puternic motor diesel Ford Duratorq de până acum. Această variantă este de departe cea mai interesantă, oferind un optim de performanțe, consum de combustibil și plăcerea de a conduce.

La nivel de echipare, iese în evidență noul avertizor privind depăşirea benzii de circulaţie, care utilizează camera orientată drept înainte pentru monitorizarea continuă a drumului din faţă şi pentru evaluarea poziţiei autovehiculului faţă de marcajele benzii de circulaţie. Dacă aceasta detectează că o roată se apropie de marcajul benzii de circulaţie, şoferul este avertizat despre acest fapt prin vibrarea volanului. Trebuie să recunosc eficiența sistemului, chiar și pe drumuri cu marcaje proaste.

Una peste alta, Mondeo oferă un aer nou, care ar trebui să se facă simțit și în România, mai ales acum, când are șanse să devină „limuzina națională”, ca doar Ford este oltean, de-al nostru.

Date tehnice: Ford
Mondeo
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.2 TDCi
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1522/2210
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4850/1886/1500
Ampatament 2850
Volum portbagaj [l] 550 (1460)
Motor si transmisie
Tip motor 2.2 TDCi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2179
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 147(200)/3500
Cuplu max. [Nm/rpm] 420/1750
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 230
0-100 km/h [s] 8.1
Consum urban/extra/mixt 7.8/5/6
Emisii CO2 [g/km] 159

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top